Tags

, , , ,

Tine Lilholt spillede forrygende skønt både på fløjte og harpe.

Tine Lilholt spillede forrygende skønt både på fløjte og harpe.

alt=”Tine Lilholt spillede forrygende skønt både på fløjte og harpe.” width=”225″ height=”300″ class=”size-medium wp-image-3257″ /> Tine Lilholt spillede forrygende skønt både på fløjte og harpe.[/caption]
Jeg blev inviteret på et lidt i går aftes og for første gang hørte jeg Kristian Lilholt spille med sit band. især var det en stor fornøjelse at lytte til dygtige Tine Lilholts fløjte- og harpespil. Hun er en dygtig dame og kan næsten gøre det ud for en Michala Petri.
Det var naturligvis igen interessant at mødes med andre danskere af den fastboende slags. Jeg er nysgerrig efter deres historie og hvad der har fået dem til at emigrere til et andet land. Efter sigende er der min. 30.000 fastboende danskere her på kysten. Formentlig flere, men det er svært at tælle efter fordi kommunerne ikke er så strikse med deres folketællinger som vi er i DK. Eller det er bare nemmere at flyve under radaren hernede.
Min ledsager ville spise dansk bagefter og troede han kunne imponere ved at invitere på et sted med øl, snaps og smørrebrød. der var intet jeg havde mindre lyst til. Det endte derfor med mørbrad og brasede kartofler.
Dagen er gået med at bestige bjerget sammen med Molly og hendes mor. Der måtte en del børnebenzin til for at nå frem til minen, men det gik og den unge dame var imponeret. Vi mødte to unge mænd, danske, som kunne fortælle at det var okker man havde gravet ud af kæmpehullet og skakterne.
Nu bliver der puttet og det er spændende hvem der sover først. Moderen eller barnet.

