Tags

, , , , , , ,

Der i bunden ved træerne gemmer sig et stort hul og et fald på 10 meter ned i noget der kunne minde om uendeligheden.

Der i bunden ved træerne gemmer sig et stort hul og et fald på 10 meter ned i noget der kunne minde om uendeligheden.


Og det er ganske vist. Omkring kl. 05.00 vågnede jeg ved at min seng dirrede og rystede. Blev ikke bange, men forundret og tænkte uvilkårligt, at der måtte være tale om et jordskælv. Tænkte så, at det kunne ikke passe. Men hvad var det så? Det var det imidlertid.
Længere væk ned mod kysten vågnede min datter ved at sengen forsvandt under hende. Hun troede, hun drømte, at hun faldt. I det samme vågnede Molly og kaldte på sin mor, hun havde også følt det uden at vide og forstå hvad der skete. Virkelig en underlig fornemmelse. Mit tredje jordskælv. Et i Peru, et i København og nu et her.
Ellers er dagen gået med huslige gøremål. Modtog plejebarnet Emma i formiddags. Fik gjort huset rent og vasket tøj. Vejret har været fint om end en anelse køligt med sol på.
Slæbte mig op i træningscentret og fik alligevel givet den gas og havde noget mere energi, da jeg kom hjem.
Har fundet gode bøger på biblioteket og har svært ved at løsrive mig fra læsningen. Emma glor på mig og vil vist gerne ud at gå en aftentur, skønt det bliver en ekstra – men lad gå. Hun skal også forkæles lidt. Det bliver ikke langt. Den gamle dame er lidt skrøbelig, skønt hun indimellem opfører sig temmelig pjattet.
Befinder mig i en stemning eller sindstilstand, som er svær at beskrive. Ikke trist, ikke ked, ikke overglad eller forventningsful. Rolig, grænsende til en anelse tomhed. Det skulle være godt. Et tegn på, at der igen er plads til at fylde nyt på – har jeg læst et sted. Interessant, hvilke nyheder, jeg ser dem ikke for mig. Tværtimod forsøger jeg at indstille mig på et meget stille år når det gælder nye relationer og oplevelser.
Py ha! Så fik jeg lige et chok. Emma sprang op som en rasende og for mod entrèdøren. Hun er ikke vandt til at biler parkerer på hendes trappesten og det gør de næsten. Gaden er meget smal og man tager det ikke så tungt hvor bilen smækkes ind til siden. man tager det heller ikke så tungt med en bule eller en ridse – så vidt jeg kan se. Biler må være relativt billige her, skønt med den usle løn folk tjener, forstår jeg slet ikke, at nogen som helst ejer en bil.

