Tags

, , , , , , ,

Alt kan købes i luksus udgave. Selv vandrestave og jeg er meget glade for mine.

Alt kan købes i luksus udgave. Selv vandrestave og jeg er meget glade for mine.


Alt kan købes fra Skoda til Ferrai model. Selv vandrestave. I dag måtte jeg tage hul på projektet vandreudstyr til sommerens toptur. Først ud og kigge og prøve modeller i støvler, bukser og meget mere. Det endte med at jeg købte vandrestave, det var ligesom til at overse og overkomme. Titanium, lette. Til at folde sammen og indstille meget nemt. De kan være i rygsækken – smart. Der kan købes ekstra udstyr til vandrestave – hvorfor ikke? Gummidutter, således at man ikke bliver skør af at høre på at det siger klak, klak, når underlaget er sten eller asfalt. Det sidste er ikke tilfældet på den afgørende tur. Så fandt jeg noget, jeg selv synes er enormt smart. Bitte små poser med aktivt kul. Når man holder disse små poser i hånden udvikler de varme på grund af ilten. Sådan. En par stykker af dem – måske til at putte i soveposen til en kold røv en iskold nat, eller til at have i lufferne, hvis vinden bider.
Tog mig sammen og gik i svømmehal i morges. Uha! Da, Da! Det var godt nok dejligt, at komme i gang med det igen. Klarede de ti baner på min gamle tid og 20 meter crawl før jeg druknede. Det holder hårdt.
Og så måtte jeg bare købe hyacinter. Jeg købte af de røde og de blå. Vinduespudseren kom og nu stråler og funkler det og dufter af forår. Min stue er igen min, også selvom fjernsynet i morgen går i sort. Skal, skal ikke ….. købe en boks, købe et nyt tv eller leve uden. Kan ikke bestemme mig. Nu prøver jeg med sort og derefter låner jeg en boks og så……. må tiden vise hvad der sker.
Regninger er blevet betalt, løse ender samlet op, mails skrevet, aftaler truffet. Billetter er bestilt, to do lister alenlange er noteret. Der er meget som skal indhentes og nås. Det er godt. Her er ikke tid til grå tanker og trist humør. Bekymringerne er smidt ud for en stund og taknemmeligheden over at leve og være blandt de kvinder, mødre, søstre og mormødre som bare har det godt, overskygger alt det grimme der strømmer ud af medierne. Det er svært at lukke ørene og jeg skal passe godt på, at det ikke kommer til at tynge og fylde for meget. Sådan er det hver gang jeg kommer hjem.

