Tags

, , , ,

Kæmpekrabben - verdens største efter sigende.

Kæmpekrabben – verdens største efter sigende.


Vi sidder som sikkert mange andre danskere midt i aftenens drama og Lykkefornærmelse ovenpå Konservatives udmelding. Det bliver interessant hvordan det ender, desværre nok stadig med en lortepakke til miljøet.
Dagen begyndte i Kulturpaladset, en noget slidt biografsal, for at se Don Quijote og Sancho Panco. Faktisk et fint teaterstykke om at læse bøger og bruge sin fantasi. Det er så herligt at opleve børn som ser teater. Deres øjne, deres ansigt – hele kroppen står åben og modtager og lever sig ind i hvad der foregår.
Molly ville vide rigtig meget om hvad fantasi er for noget og efter flere samtaler om hvad der sker inde i hjernen når man læser bøger og danner sig billeder, gav hun enormt mange eksempler på hvilken god fantasi hun besidder, medens hun og hendes mor havde “godnattime”.
Efter teaterturen blev madpakkerne fortæret på en bænk i byen med god kaffe og ekspeditionen fortsatte til det fine akvarium i Benalmadena Havn. Vi skulle se verdens største krabbe.
Min dejlige datter havde en forestilling om en krabbe, der ligner den der står som en stor jernskulptur et eller andet sted ved vestkysten – sådan husker jeg det. og jeg tror hun selv har set den som barn. Men ak. Så stor er en krabbe ikke i virkeligheden. Lange ben havde den. Som en anorektisk fotomodel viste den sine mange, lange stænger frem, medens den slikkede sig om munden og holdt de to store kløer godt nede i sandet.
I øvrigt er det så sjovt at høre hvad børn siger: “Skal jeg bygge dig en Hønehus mormor? Så kan du få en høns af mig.” Sagt efter vi havde læst en bog om en høne, der hedder Flora.
Dagen sluttede med en meget glædelig begivenhed, som vi har ventet længe på. En sten faldt fra mit hjerte, siger man vist og jeg kunne gå mig en lang og god tur ved stranden i aftensolen og varmen. Solsortene sang og fløjtede som på en dansk sommeraften.

