Tags

, , , , , , ,

Udsigt fra et håndklæde på en forårsdag i marts.

Udsigt fra et håndklæde på en forårsdag i marts.


Jeg har aldrig læst Shirley Maclaine før og jeg ved slet ikke om hun er såkaldt “lødig” litteratur. Jeg ved ikke, om jeg har set hende i film, blot kan jeg huske, at da jeg i 2007 tog min rygsæk og begav mig alene ud på Caminoen, at der var flere der omtalte, at hun havde gået turen og oplevet sære ting. Da jeg ikke har været tunet ind på det spirituelle og åndelige felt, læste jeg aldrig bogen. Nu forsøger jeg at komme igennem På Dybt Vand, og ved ikke rigtig hvad jeg skal mene. Dog er jeg enig med hende i, at det at forsøge at “finde sig selv” og meningen med livet er interessante spørgsmål. Men det metafysiske ligger ikke lige for, kan jeg mærke. At lytte til medier – hm! Enig om, at der er mere mellem himmel og jord og en helt masse jeg og vi ikke forstår, men, men…..
Nu øver jeg mig i at få det bedste ud af de øjeblikke mit aktuelle liv – min virkelighed – byder på. Forsøger at nyde hvert trin jeg tramper op af bjerget og fortæller mig selv, at det er god træning i at nå toppen af det bjerg, jeg vil op på. Forsøger at nyde udsigten ud over Middelhavet og den anden vej op mod bjergene. Forsøger at føle mig heldig over, at kunne gå der i forårssol og mild vind. Siger til mig selv, at jeg er heldig at få lov til at være så meget sammen med et lille barnebarn, som en, to torden er en stor pige, derefter teen ager og på vej ud i verden og væk fra mormor. Nyde at jeg kan være til nytte for et voksent barn og forklare mig selv, at disse øjeblikke ikke kommer tilbage, men er nu.
Når jeg derhjemme fortalte, at jeg igen skulle til Spanien lød det meget eksotisk og ferieagtigt. Det er det ikke ligefrem, men i dag besluttede jeg, at når jeg nu befinder mig tæt på en feriestrand i sol, burde jeg også bruge den. Så med Shirley under armen lagde jeg mig i et par timer helt nede ved vandet og lå længe og lyttede til bølgerne og drømte forvirrede tanker om alt det hun skriver.
Det kom der ikke noget klart eller klogt ud af. Men jeg nød det og vil gøre det igen.

