Tags

, , , , ,

Ny udstilling i Bil Bil. Absolut en skuffelse. dette billede var det eneste, jeg syntes havde lidt charme.

Ny udstilling i Bil Bil. Absolut en skuffelse. dette billede var det eneste, jeg syntes havde lidt charme.


Ulighed er motiverende – det er jeg ikke enig i. Det skader simpelthen sammenhængskraften og loyaliteten i vores samfund. Det at vi ikke kan leve sammen på tværs af indkomst, tro og socialeforhold er forfærdelig farligt for fremtiden. Sidder jeg og tænker, medens tv`et snakker i baggrunden. Men jeg orker ikke at se programmet til ende. På en eller anden måde, synes jeg indholdet trykkes helt fladt og journalisten spørger på en meget uvenlig pistolmåde. Ugennemsigtigheden, åbenheden og den gensidige tillid til at mene noget forskelligt om rig og fattig, er også ved at forandre sig.
I går aftes var det en landmand, der mente han gerne måtte sprøjte vores fælles grundvand giftigt. Det er som om nogle meget vigtige grænser er faldet.
Her går gartnerne i rumdragt og sprøjter haveanlægget med round up i mængder, der får det til at krympe sig i mig. Her er mangel på vand i forvejen og så tillader man sig, at forgifte den smule der er. Det er ufatteligt – et eller andet sted.
Ellers sker der ikke så meget i min hverdag. Højdepunktet i dag var en spadseretur til stranden i blæsten. Havet er flot og den strimmel strand her er, er i fuld gang med at blive plastret til med solsenge, madrasser og parasoller. Strandbarerne er så småt begyndt at åbne og de første blege turister spadserer på promenaden med røde næster og hvide ben i shorts og sokker i skoene.
Bil BIL det lille kulturhus hernede i denne bydel åbnede en ny udstilling. Den er kedelig og kunst er der ikke tale om. Det eneste billede der havde lidt charme, er det jeg viser her.
Hunden er kommet til skade og har fået bind på sit ene ben og kan ikke gå lange ture med mig. Det er ellers en fin, lille ekstra motion. Molly har fået eksem på begge arme. Hun har løbet rundt med to små armbånd. Formentlig fyldt med nikkel. Også på det punkt ligner hun sin mor. Hun blev ked af, at hun ikke må gå med de uægte smykker og forstår ikke, at drage fordel af, at hun kun er tåler guld, sølv, diamanter og perler – trøster vi hende.

