Tags

, , , , , ,

Jeg sad længe og kiggede ned i og ud over vandet. I baggrunden kunne jeg skimte Sierra Nevada med sne på.

Jeg sad længe og kiggede ned i og ud over vandet. I baggrunden kunne jeg skimte Sierra Nevada med sne på.


Det er bestemt ikke pænt af mig, at synes at englænderne til aftenens koncert var nogle af de grimmeste mennesker jeg længe har set. Oftest ser jeg menneskers udstråling, deres pæne sider, glimtet i øjet, skønheden og charmen. Men nu sad jeg der og undrede mig faktisk. Såvel publikum, som kor var virkelig ikke kønne. Alle dem jeg synes var grimme var englændere. De spaniere der var tilstede, var i det mindste stilfulde. Men de sang herligt og to af dem endog meget, meget flot. Korlederen eller dirigenten, en kæmpe dame, havde virkelig lavet et skønt arrangement og en sjov lille fyr med det mest formfuldendte engelske og perfekte spansk introducerede sangene.
Aftenen var lun og månen hang halv og på ryggen over stranden og lyste hele vejen hjem. Vejret er i øvrigt svær at regne ud. I morges peb blæsten igen koldt og dynejakken kom på igen. Efter formiddagens gøremål gik jeg til stranden, nu i en “flis”, men allerede nede ved stranden måtte den ryge af og ned i rygsækken. Jeg havde besluttet at læse Simone færdig, før Molly skulle hentes. Men py pu! Jeg burde have taget badedragt på og masser af solcremen. Jeg klarede en time, så var jeg helt færdig og misundelig på dem der kastede sig i bølgerne og havde lejet en madras under en parasol.
På vej op til skolen, en stigning på max 50 m, blev det igen vejr til en trøje. Indendøre er det koldest. I alle disse måneder har jeg haft brug for mere tøj inde end ude. Hvilket skyldes utætte døre og vinduer. Uisoledere vægge og klinker på gulvene. Ingen radiatorer, pejse som afgiver strålevarme i en radius af 10 cm. Men noget tyder nu på at foråret begynder at bide sig fast.

