Tags

, , , , , ,

Her mister fruerne ikke blot hovedet, men også hænderne.

Her mister fruerne ikke blot hovedet, men også hænderne.


Partierne hernede skændes endnu om hvem der skal være “statsminister” og sidste runde endte igen uden afgørelse. Kongen har ikke peget på en kandidat og dermed rykker et nyt valg igen tæt på. Skal der være nyvalg bliver det formentlig den 26. juni og denne situation kan i høj grad minde om italienske tilstande.
I Catalonien knokler man fortsat for selvstændighed og i Malaga er man begyndt at sætte uorganiserede skraldemænd i gang med at fjerne de dynger af affald, der udgør en brandfare eller direkte sundhedsrisiko. Naturligvis under politibeskyttelse.
Temperaturen er stigende om natten og hvis vinden lægger sig er her ganske varmt. Det er helt vidunderligt, at gå den sidste aftentur med hunden. Natten er lun og der er måneskin. Nogle natteravne – solsorte synger aftenssang et sted i de mørke træer og de vilde katte lusker rundt for at finde føde. Heldigvis er Emma faldet af på den og opdager dem ikke og jeg undgår at få armen revet af, når hun forsøger at indlede jagten på en kattesteg.
Fridagen er gået med indkøb og skoleveninde på besøg til overnatning. Hold nu op de voksne er trætte og efter en fniserunde, lader det til de unge damer er taget til drømmeland.
Der blev spist igennem først lækker fisk, siden pandekager. Det er virkelig lang, lang tid siden jeg har nydt den slags. Det smagte godt, men lægger sig tungt og der skal gås et par kilometer før de kalorier er blevet brændt af. Det bliver der råd for i morgen, hvor min datter har arrangeret transport for mig til Mijas, så jeg kan komme ud og krudte af. Det glæder jeg mig rigtig meget til. Damen på kommunekontoret, hvor jeg skulle tilmelde mig, udtrykte dog sin bekymring: “Det er en meget anstrengende tur”, gjorde hun opmærksom på. Jeg håber ikke det er et eller andet helt ekstraordinært i forhold til, hvad jeg tidligere har forsøgt, for så kan det da godt være jeg sakker bagud.

