Tags

, , , ,

Godt jeg ikke skal slæbe rundt på det monster til påske. Bemærk at det er kork træ, der ligger som pynt eller som symbol på dette kæmpe møbel.

Godt jeg ikke skal slæbe rundt på det monster til påske. Bemærk at det er kork træ, der ligger som pynt eller som symbol på dette kæmpe møbel.


Der skulle hentes sko hos skomageren og jeg ville gerne kigge på sandaler. Jeg fandt et par, som jeg tror mine smerteplagede fødder vil kunne lide. Værst af alt, har min datter også fået en helt elendig fod, som volder hende alvorlige gener. Mon den slags er arvelig?
Det bedste af det hele var, at datteren min skulle hente sin gevinst fra aftenen i går. Vi havde smidt navn og telefonnummer i en bovle og var taget hjem. Nu viste det sig, at hun havde vundet en præmie. Os der aldrig er heldig? Det var en meget fin sommerting til at tage over badedragten på vej til poolen.
Solen var fremme og det forårslune vejr lokkede os hen på en fortovsrestauration af den ægte spanske slags, med gode – nej enormt lækre tapas.
Grillet Monkfish med en kæmpereje. kroketter med spinat. Den ægte gode salat af kogte kartofler blandet med tun, løg og æg i en ikke klistret dressing. Gedeost på en blinis, pyntet med bitte små nødder og den ægte ibiriske skinke, der bare smelter på tungen.
God hvidvin og koldt vand. Det kunne næsten ikke blive bedre og den eneste hage ved foretagenet var, at jeg altid bliver forfærdelig træt og søvnig, når jeg drikker spiritus midt på dagen. Godt jeg havde fået trænet fra morgenstunden for sløv og træt kaldte sofaen nærmest på mig ved hjemkomsten.
En ekstra oplevelse fik vi på spadsereturen, idet vi nysgerrigt kiggede indenfor i noget vi troede var en kirke. det var det så ikke. Det var en slags garage hvor tre af de helt store helligdomme blev opbevaret. Langs væggene var der glasskabe fyldt med guld og sølv ting i kæmpeformat. De tre mænd som var i gang med at pudse og polerer invitere os venligt indenfor. Alt skal være klar til Sama Santa festlighederne, som er noget af det største man kan opleve af hellige fester her i Spanien.

