Tags

, , , , ,

Når det ikke ligefrem regnede, dryppede skyerne i hovedet på os.

Når det ikke ligefrem regnede, dryppede skyerne i hovedet på os.


Det blev en våd omgang i dag og jeg taler ikke om det efterfølgende besøg på tapasbaren. Nej, det havde regnet i nat og alt var vådt på turen op til Mijas. Da alle var klar på startstedet begyndte regnen igen og indenfor den næste halve time var alle mere eller mindre gennemblødt. Heldigvis havde jeg fået fixed min skaldjakke så den holdt tæt, men bukserne holdt ikke. Til gengæld er det hurtigttørende materiale ikke væmmeligt at gå i og i det mindste ophold i regnen og en lille vind gør materialet helt tørt igen. Engang var jeg ret ligeglad med udstyr. Det er jeg ikke længere. Der er en mening med det meste og det gør vandringen noget mere fornøjeligt, at være passende klædt. Ikke for koldt, ikke for varmt. Ikke for stramt.
Det var en frygtelig snakkesalig spansk guide, vi havde med i dag. For at sige det ligeud pisse irriterende. Til gengæld var der nogle skotter og englændere som var rigtig hyggeligt, at udveksle erfaringer med. Både om vandring og det at flytte til og bo i Spanien. Turen sluttede som sædvanlig i Mijas på en tapasbar. I dag var det mest varm te og paella, der blev serveret.
Jeg fik en hurtig bus til Benalmadena og det var skønt for nu stod regnen ned i stænger. Heldigvis klarede det lidt op, på den sidste times vandring ned til kysten, hvor jeg bor og hvor der ikke går bus.
Nu sidder jeg så her med brændende kinder og godt træt af al den friske luft. Også Molly er faldet til ro. Hendes mor er gået på arbejde på hospitalet. Foran os er der 10 skolefridage og masser af vagter på hospitalet, hvilket betyder, at bedste får sin sag for i underholdningsbranchen. Påsken er nemlig den største højtid hernede, hvilket medfører at rigtig meget lukker og slukker. Dog ikke kirkerne for nu skal alle Mariaer og de mange Jesuser på korset luftes og have deres fine tøj på. Det er bare ikke for børn, at stå i menneskemasserne langs gaderne og se alle de flotte forgyldte figurer blive båret rundt. Så gode råd kan blive en mangelvare. Heldigvis er strejken i Malaga sluttet og de strejkende har fået de fleste af deres krav opfyldt. det var godt ellers ville man ikke kunne være gået rundt i gaderne for skrald og skidt.

