Tags

, , , , ,

Med Palme- og olivengrene i hænderne fulgte pænt klædte borgere hellige "ting" til kirken.

Med Palme- og olivengrene i hænderne fulgte pænt klædte borgere hellige “ting” til kirken.


I den kommende uge vil der være prosessioner rundt i alle spanke byer, hvor hellige ting og figurer bæres rundt og æres. Optogene finder ofte sted om aftenen og sent om natten og derfor slet ikke børnevenlige. I dag gik optoget symbolsk gennem Benalmadena Pueblo kl. 11.30 og vi tog afsted for at kigge på. Til Mollys store fortrydelse var der ikke noget æsel med. Hun havde bestemt ventet Jesus ridende på sådan et gennem byen og følte sig snydt.
Der var ikke mange børn med og kun de mindste. Hvor skolebørnene var henne nu hvor de har skolefri forstår jeg ikke. Det var også kun de ældre damer, der kunne synge med på den sang som følges ledsagede de gyldne lysestager og lamper. Der var ingen figurer at se. Dem fandt vi i kirkens garage, de skulle åbenbart ikke luftes i dag.
Ellers sker der ikke meget i øverste etage hos mig. Min bedstemorhjerne fungerer langsomt og sløvt og antennerne er mest rettet mod den opgave jeg har, at passe på mit 4. årige barnebarn og sørge for, at hun får en god dag. Det kan godt trække tænder ud og sluge kræfterne, således at der ikke er meget fornuftigt tilbage, at filosofere over. Nu handler de næste mange dage om at finde på opgaver, der kan tilfredsstille os begge to nogenlunde, herunder at få frisk luft nok. Jeg bliver simpelthen skør af at være inde.
Jeg går dog og tumler lidt med på hvilken måde man stiller spørgsmålene til sig selv: “Hvad er vigtigt nu?” “Hvad giver mest mening i denne situation?” “Hvordan lytter jeg bedst?” Måske er det bare det der med at tælle til hundrede før jeg lukker munden op. Det kan jeg så lige tænke lidt mere over.

