Tags

, , , , ,

Der findes enkelte økologiske og rigtig gode cafèr  i Fuengirola.

Der findes enkelte økologiske og rigtig gode cafèr i Fuengirola.


Aftenskyerne er lyserøde og dybt lilla. Det er blæst op og markiserne er kørt ind for ikke at risikerer, at de blæser istykker i nat. Hunden er taget på påskeferie og moderen forbereder sig på de følgende 4 nattevagter ved at putte datteren og selv få et par timer på øjet før den strabadserende arbejdsuge. Som oven i købet krydres med ondt i halsen. Den yngste hoster og skifter mellem at være lettere febril og træt og helt oppe i det røde felt med energi.
Det fik jeg fri fra i eftermiddag. Tog derfor bussen til Fuengirola og fik nyt batteri i uret, der var gået død. Snuppede en kop kaffe i kirkens cafe` og en kort sludder med de få trofaste “venner”, som bager kage, laver kaffe og meget andet for at hygge om det danske netværk som kommer i kirken.
Besøgte en Flamingo butik og drømte om at eje en af de helt vidunderlige kjoler. Men da jeg aldrig blev specielt dygtig til denne dans, må jeg nok slå mig til tåls med min nederdel. Til gengæld er jeg den lykkelige ejer af verdens bedste flamingosko. Har fået tilmeldt mig næste omgang argentinsk tango og glæder mig til at danse igen. hvorfor er der ikke butikker med tangokjoler?
En Ball Room danser og jeg blev over kaffen rørende enige om, at dans er den gladeste motion, vi kender og sundt for singler, for hvor skulle singler ellers få dækket deres behov for lidt fysisk kontakt? Man kan leve længe på et kram og en tryg omfavnelse.
Og ellers er der ikke så meget at grine af ovenpå gårsdagens begivenheder. I morgen lukker samfundet ned her i Spanien og man helliger sig i bogstaveligste forstand de mange kirkelige og religiøse handlinger og vel sagtens familiesammenkomster.
Molly og jeg har en plan, nu må vi se om den lykkes.

