Tags

, , , ,

Nu forstår jeg!

Nu forstår jeg!


I parken Parque Rùstico bag stupaen i Benalmadena står forskellige bygningsværker, sådan ikke helt færdigbyggede og jeg har altid troet at det er en slags moderne kunst. I dag gav det hele mening. Bygningerne er forskellige taploer der passer ind i et kæmpe skuespil fra det gamle testamente. Molly og jeg ankom ved 11.00 tiden og der var allerede sort af mennesker. Tre store bænkearrangementer var opstillet og fyldt med tilskuere. For vore øjne udviklede scener fra det Gamle Testamente sig. Ligesom Vikingespillene i Frederikssund. Så vidt jeg forstår har disse udendørs påskeforestillinger fundet sted i mange, mange år tilbage. Muligvis i flere hundrede år med afbrydelser. I øjeblikket har de fundet sted siden 1960èrne, hvis jeg har forstået det rigtig.
I nærliggende boder blev der solgt koldt øl og masser af grillmad. Jeg er sikker på, at en rigtig folkefest udvikler sig over dagen. og i hvert fald meget, meget mere interessant at se på en når Maria eller Jesus slæbes rundt på guldbårer. Busserne var overfyldte og de gamle koner slog om sig med paraplyerne, hvis nogen forsøgte at bryde ind i de ventende rækker.
Vi måtte give op efter ca. 2 timer. Vi kunne ganske enkelt ikke klare at sidde i solen længere og skyggepladser var der ikke tale om. man forstår til fulde hvorfor skyggepladserne til tyrefægtningerne er næsten ubetalelige.
Det er virkelig hårdt arbejde at få en lille pige på korte ben til at gå så mange kilometer i varmen og opfindsomheden kommer på prøve, men hun klarede det godt og havde endog kræfter i behold ved hjemkomsten.
Jeg er træt og sofaen kalder. Datteren min er hvid i ansigtet som et lagen. træthed, sygdom og nattevagter er en rigtig dårlig combi. Men hun er også sej og jeg må beundre dem begge.

