Tags

, , , ,

Hej alle sammen, vi ønsker jer en glædelig påske.

Hej alle sammen, vi ønsker jer en glædelig påske.


I morgen er det påskesøndag. Den dag jeg i min barndom så frem til. For påskemorgen fik vi lov til at male hver vores nykogte æg og bordet blev pyntet med påsketing og små gule kyllinger. I begyndelsen af 60èrne fik mine forældre lidt bedre råd og der blev købt et lille chokoladeæg til hvert barn med en lille gul kylling på toppen. Disse små forpjuskede kyllinger på deres plastikfødder eller røde papirfødder blev gemt fra år til år.
Senere blev traditionerne udvidet lidt mere og mine egne børn stiftede bekendtskab med en påskehare og det at finde påskeæg. Noget som er givet videre til børnebørnene og især min ældste datter er ekspert i at lave skattekort og arrangere jagt på påskeæg i de svenske skove, hvor vi i mange år i træk fejrede påsken.
Nu skal det foregå på spansk. Og så vidt jeg forstår, skal vi møde den genopståede Jesus i den lokale park i morgen og have skovtur på et tæppe i det gode vejr. 25 grader i solen loves der.
I dag havde Molly og jeg endnu en dag, der skulle gennemføres, medens mor sov nattevagten blot lidt ud af kroppen. Det blev en sejltur fra Benalmadena til Fuengirola. Vejret var dejligt, men havet temmelig uroligt. Det tog hun i stiv arm og sang næsten hele vejen og nød rigtig når det gyngede. Fra havnen i Fuengirola gik turen ad promenaden til et sted med chokoladeis og kaffe til mormor. Meget hyggeligt og herlig gåtur til bussen og en hoppen og trallen hjem igen.
Efter påskeaften med fint bord og dejlig mad, er hun imidlertid så træt, at hun næsten ikke kan hænge sammen. Der skal soves. Lad os håbe på at den bliver over 8.00 i morgen, så vi alle får hvilet ud.
Mormor nyder at dagene går godt og den lille lader til at trives.
Nu sender vi alle jer vi kender og alle jer som vi ikke kender en særlig kærlig påskehilsen.

