Det er nat og byen sover.

Det er nat og byen sover.


Det er sent og byen sover. Kufferten er klar og jeg skal bare have den sidste halve time til at gå, så kommer min taxa og turen går i lufthavnen.
Man kan også sige det er uhyggelig tidligt morgen, men det er nu billetterne er billige og derfor det er muligt at fylde maskinerne op både ud og hjem.
Det mest kedelige er lufthavnen på denne tid. Ikke engang alle – eller de få – butikker, der findes derude er åbne. Og morgenkaffen i maskinen styg og kedelig.
Den lille familie sover og hunden snorker højlydt hos mig her i stuen. Det bliver virkelig mærkeligt at blive kun mig selv igen. Jeg glæder mig på en måde og glæder mig ikke på en anden måde.
De gule lygter i Puebloen lyser og bjergene er sortere end resten af landskabet. Det vil gå stærkt til lufthavnen. Håber taxamanden er ædru og ikke alt for søvnig og i øvrigt husker at komme.
På gensyn i DK.

