Tags

, , , , ,

Hejremanden taler med sine venner i Frederiksberg Have. I dag serverede han leverpostej. Jeg anede ikke det var fuglemad.

Hejremanden taler med sine venner i Frederiksberg Have. I dag serverede han leverpostej. Jeg anede ikke det var fuglemad.


SKAT og jeg får et mere og mere anstrengende forhold til hinanden. SKAT gør mit liv surt og giver mig chok, masser af arbejde og udfordringer og siger aldrig undskyld: “Vi gjorde fejl – igen”.
Tjek din årsopgørelse, ja gerne. Chok, jeg skal betale en mindre formue tilbage. Hvordan kan det lade sig gøre som pensionist og med rimelig styr på forskudsopgørelsen – troede jeg. Så bliver jeg ked af det og har bare lyst til at kaste håndklædet i ringen. Orker det ikke for hvilket år i træk. Så bliver jeg hidsig og får gode råd. Ender med at sætte jeg mig til at grave i papirer, korrespondance og oplysninger og finder fejlen. SUK! Så skal der skrives og i 14 dage, skal jeg vente på, at sagerne bliver rettet og naturligvis med den lille angst, at væsenet ikke indrømmer sin fejl. Sådan har vi skrevet sammen i mindst 10 år i træk. Jeg kunne ønske mig, at der var mere styr på sagerne og at ressourcerne blev brugt anderledes konstruktivt på de store penge som fosser ud af revner og sprækker.
Når det er sagt, blev dagen alligel rar. Havde en skøn spadseretur og snak med min søn i Frederiksberg Have, hvor krokus og løgplanter lyser i de skønneste farver. Så kittelsen på P.H. Museet og fik videreformidlet gode informationer og hilst på en meget vigtig person.
Tog turen op af Frederiksberg Alle` og hørte om et fantastisk bryllup, drak god kaffe, spise lækre, økologiske madder. Tog turen retur af GL. Kongevej, gjorde opdagelser og købte forår til en fin udendørs have, som jeg lige har set billeder af. Så dejligt.
Har fået ødelagt svigersønnens indstilling på mit TV, nu er det bare flimmer. Men intet er skidt uden også at være godt, jeg fik læst avisen fra a-til z.
Træningen skal genoptages og tasken pakkes til i morgentidlig. Det er aldrig for sent at begynde igen, igen – så er jeg ligesom hjemme på adressen og i fuld gang, der hvor jeg slap.

