Tags

, , , , ,

Den ældre fru Pavlovski kan syne endnu og det så det går rent ind. Hun er over 80 år.

Den ældre fru Pavlovski kan syne endnu og det så det går rent ind. Hun er over 80 år.


Hvilken herlig energi der strømmede ud af Pavlovskis Balalajkaorkester til deres 80 års jubilæumskoncert i dag i den Sorte Diamant. Gamle fru Pavlovski, over 80 år, gav den for fuld udblæsning på en rørende og bevægende måde. Tænk at kunne præstere det hun gør i den høje alder. Det er så livgivende. Datteren Nina, dette livstykke og operasangerinde med flere kunne vi nyde i de 3 timer orkesteret underholdt den fyldte sal. Et stort fint børneorkester og en sanggruppe er kommet til. meget. meget dygtige. Det lover godt for fremtiden.
Efterfølgende blev jeg overraskende inviteret på middag hos min ledsager og hold nu op et fantastisk lækkert måltid det blev til. Normalt er jeg ikke til is, men den hjemmelavede kaffe-is, der fandt vej til min tallerken, kunne jeg slet ikke stå for. UHM! Siger jeg bare. Det var kræs for harer.
Det blev en lang dag og nu sidder jeg her i natten og prøver at falde lidt ned og synke de mange skønne og berigende oplevelser, jeg har fået i dagens løb. De truende skyer er blevet italesat og knapt var det sket, før løsninger uventet dumpede ind af døren og opløste nogle af bekymringerne. Hvor er jeg et heldigt menneske og hvor er det godt engang imellem, at turde og være istand til at fokuserer på de udfordringer der dukker op i livet. Svesken på disken og tingene bliver tydeligere og lidt nemmere at håndtere.
En samtale med et velmenende menneske endte med et spørgsmål: Hvad vil du have? Fra den side havde jeg ikke rigtig tænkt. Jeg var måske lidt mere i grøften: Hvad kan jeg få? Men ved at angribe sagerne udefra spørgsmål nummer et, blev jeg straks lidt mere handlekraftig og kreativ. Tror jeg da. Tænker endnu.

