Tags

, , , , ,

Overraskelse. En forsinket fødselsdagsblomst af de allersmukkeste. Jeg blev meget glad.

Overraskelse. En forsinket fødselsdagsblomst af de allersmukkeste. Jeg blev meget glad.


Jeg er i øjeblikket i gang med at læse en ny bog: “Den fjerde alder”. Ikke at der er nye budskaber i den bog, for mig, men jeg tror rigtig mange ville have glæde af at vide og få gentaget, at politikerne ikke har grund til at råbe ældrebyrde, ikke har grund til at foreslå besparelser af hensyn til stigende antal ældre og få sat på plads, at det er en forsvindende lille del af nedslidte og syge ældre, der bor på landets plejecentre, ligger på hospitalerne, har hjemmehjælp. Det er ikke de ældre, der er skyld i at væksten er udeblevet m.v.
Vi er rigtig mange, de fleste der lever og ikke blot overlever. Vi er mennesker der er rummelige, taknemmelige og har empati for andre. Vi accepterer vores egen virkelighed og når vi ikke gør, så gør vi noget aktivt ved den. Vi har respekt for andres privatliv og bruger ofte vores tid på personlig udvikling og ikke personlig indvikling og afvikling. Men der findes mennesker som ikke har fået de samme ressourcer, er blevet udstyret med det samme mod og modstandskraft og dem vil vi andre gerne bede om noget respekt for og støtte til. Det er så trist, at være vidne til de ufattelig arrogante politiske udtalelser, lovforslag og falske løfter, som spyes ud som spredehagl af et gevær mod gamle, syge, arbejdsløse, flygtninge og hvem der nu står for tur nederst på stigen.
Jeg er så heldig, at have dejlige mennesker i mit netværk. Modige, seje, beskedne, dygtige, flittige mennesker, der støtter og hjælper ikke blot deres allernærmeste, men også alle andre som de fornemmer har brug en skulder, et godt råd og en praktisk hånd.
I dag besøgte jeg en af disse brave kvinder og jeg blev budt på den skønneste frokost. Lavet med omsorg og omtanke med et formål, at gøre mig glad. Da jeg kom hjem blev jeg besøgt, at min trofaste og seje underbo. Der trods en vinterlang lungebetændelse havde overskud og omtanke til at sørge for at min fødselsdag endnu engang blev markeret med en flot, flot blomst. Den slags kærlige overraskelser gør mig så ufattelig glad og taknemmelig.
Det endte som en uventet, ufattelig dejlig søndag. Prikken over ièt var det ældste barnebarn, der kom forbi i egen bil og lige stak en krammer ud af forruden til sin mormor.
Til alle jer som savner et kram, et smil, lidt anerkendelse og forståelse – deler jeg det med jer her.

