Tags

, , , , ,

En sandfærdig installation: Hvad veje og fortove gemmer og skal du bruge noget?

En sandfærdig installation: Hvad veje og fortove gemmer og skal du bruge noget?


Med sommerfugle i maven drog jeg afsted med madpakke til en lille plet i København, som jeg aldrig har besøgt før. Jeg tror, jeg havde forventet snigende kulde og en lidt hengemt kulde og muggenhed. I stedet fandt jeg et ægte lille hus med en blå terrasse i lige netop den farve, jeg synes er så glad. Og fra en stol i solen med udsigt til en hyggelig og personlig stue, kunne jeg nyde havens forårskåde forsøg på at stemme sindet positivt. Her blev man beværtet med den dejligste myntethe og en endnu bedre rabarber saft af egen avl.
Via en åben dialog blev der lagt vigtige brikker til en ny mosaik. Og skønt illusioner, hengemte erfaringer på godt og ondt, drømme og håb konstant stod på spild for at gribe forstyrrende ind, tror jeg, at der blev tale om et rigtig godt fundament. Noget der kan bygges videre på, udvikles og som måske viser sig at være meget smukt. Det er et spændende projekt, som jeg gerne vil bruge energi på.
I haven var der humorisktiske og kreative installationer. Der var plads til vild natur og stram køkkenhave. Og som i min have redt op til både pindsvin og tudser. Kompost, frugt og bær. Jeg forsvandt lidt i minder om min fordums, skønne have, hvor jeg ofte gik og fik tømt mit hoved. Blev glad ved det piblende og ukuelige liv og hvor jeg nød, at skabe et helle for de dyr og fugle som fandt frem. De kvitterede med smukke og livsbekræftende sang og puslerier. Intet var mere herligt end når de nye kuld af unger kvidrende kaldte på mor og far og senere lavede flyveøvelser. Eller egernet med sine børn, tvillinger, boltrede sig og legede tagfat i de høje graner og måtte skældes ud, når de stjal fuglenes mad. Det er gode minder at tænke på.

