Tags

, , , , ,

Drømmer du om jordbærkager, kan jeg betro dig at det er sæson nu.

Drømmer du om jordbærkager, kan jeg betro dig at det er sæson nu.


I forbindelse med et lægebesøg i morges måtte jeg acceptere, at en drøm jeg har haft, siden jeg var en ganske lille pige om at blive danser, nu for alvor brast. Øv! Endnu et kapitel som aldrig vil gå i opfyldelse. Det er ærgerligt for nu har jeg endelig tid og fundet den dans af alle danse, som jeg er helt vild med. Nå! Pyt med det. Jeg fortsætter med at danse på mit niveau og nyder det. I den forbindelse gennemgik jeg på rekordfart nogle af de drømme jeg ellers havde som barn og ung.
Jeg ville gerne være stewardesse. Det er jeg taknemmelig for, at jeg aldrig blev. Dengang skulle man være mindst 173 og måtte ikke gå med briller. Jeg var 10 cm for kort og gik med hinkesten. Af samme grund kunne en anden barnedrøm heller ikke opfyldes om at blive model. Det er jeg som voksen ikke ked af. Desuden var der drømmen om at blive skuespiller, det bliver man næppe i min alder, skønt netop carsted til en mindre rolle. Jeg gider faktisk ikke – det tager syv lange og syv brede at indspille. Det mest fantastiske er egentlig at studere hele det opbud af mennesker der løber rundt bag optagelserne. Det er interessant og lidt sørgeligt at se de mange unge mennesker som er gratis eller næsten gratis arbejdskraft kæmpe, håbe og knokle.
Hvad drømte jeg mere om? Jo! Jeg ville gerne være arkæolog. Historie er vildt spændende i mine øjne. Især kunst og personhistorie, af samme grund er jeg helt tilfreds med, at jeg ikke ligger og fryser på en mark med et teske og en lille pensel og graver. Jeg nyder resultaterne af andres arbejde og synes de er meget dygtige, alle dem der kan regne ud hvad ting betyder og hvor gamle de er.
Så ville jeg være modetegner, men i dag er jeg mere ked af, at jeg ikke holdt mine kundskaber med at tegne, klippe og sy ved lige. Det kunne jeg dog engang. At kunne bruge sine hænder, sine fødder og sit hoved til at frembringe ting og sager beundrer jeg meget. Det er lige meget om det er en murer, en elektriker, en balletdanser eller en konditor. Faglighed er fascinerende og jo mere jeg sætter mig ind i et fag, bliver jeg slået af dyb beundring for hvad der kræves. Det gælder sygeplejersker, lærer o.v.s Nu tænker jeg meget på, hvad det næste er jeg skal lærer – at bage pizza måske.

