Tags

, , , ,

Piletrær i al deres forårspragt lyser byen op.

Piletrær i al deres forårspragt lyser byen op.


Hele skalaen har vi været igennem i dag. Smuk solskin, styrtende regnvejr, grå og tung himmel, bidende kulde og lune i en solstråle under en blå himmel. Det var som at cykle slalom imellem alle disse vejrtyper i dag og undgå at blive alt for våd eller kold. Nødløsning er toget. Det er så smart, at man kan smide sin cykel ombord og gøre strækningen på to hjul kortere eller længere alt efter hvor bygerne falder.
Det betød, at jeg nåede til træning i morgen, fik en hyggestund og en snak med en god veninde. Nåede byen og de aftalte ærinder. Der blev endda tid til indkøb til en uventet middagsgæst, som borgede for en kvalificeret og dyb samtale. Ind imellem blev strygetøjet besørget – alt i alt en god dag, som ligger godt og har gjort mig træt. Nu kan jeg håbe på en god søvn og vågne frisk og udhvilet i morgen til dagens svømmetur.
Imidlertid fik jeg ikke set filmen Where to invade Next af Moore, den må puttes ind i programmet i ugens løb. Til gengæld er der blevet tænk indad. Vandreture er blevet udpønset, nogle skal undersøges nærmere, nogle skal planlægges og optimismen spirer – det bliver måske alligevel et spændende år med mange udfordringer. Så det er bare med at holde tungen lige i munden fysisk og psykisk, den slags strabadser kræver sit.
Lige nu nyder jeg smuk klassisk musik, som stemningsfuldt kan sende mig i seng og som fylder rummet med skønhed og en særlig ro.
Endnu engang glad for at jeg er netop her og har det godt.

