Tags

, , , ,

Enkelte fuldt udsprungne bøgetræer i Dyrehaven. Et dejligt syn.

Enkelte fuldt udsprungne bøgetræer i Dyrehaven. Et dejligt syn.


Et møde I Dyrehaven tydede tidligt i morges på, at det kunne blive både gråt og fugtigt, men hvad skete der lige. Solen sprang ud, da jeg sprang af toget og i varmen fra strålerne kunne kaffen hos Peter Lip nydes med udsigt til de mange gæster, som havde slået sig ned i parken eller var på tur til Bakken.
Bagefter gik jeg en alenetur ved vandet og tænkte tanker. Sulten drev mig til slut tilbage på stationen blot for at erfare, at det var galt med sporskiftet og S togene ikke kunne køre. En god time senere kastede jeg mig med knurende mave ind over dørtærsklen og fik i en fart bikset noget pasta og nogle grøntsager sammen. AHRG! Jeg er ikke vild med pasta, i hvert fald når jeg selv skal lave det. Jeg er en kartoffelelsker.
Nu sidder jeg her og føler mig snydt, mæt, men utilfreds. Heldigt, at jeg tog mig sammen og bagte et lækkert rugbrød i formiddags. Helt uden mel. Det er fantastisk synes jeg, at man kan få et brød til at ligne et rugbrød uden at bruge mel. Kun kerner og nødder. Det er sjovt og smager godt. Eneste problem er prisen. Man skal ikke give sig til at regne på hvad sådan et brød koster, hvis man er mor til 7 skrigende og sultne unger. Betragt det som sund slik.
Og så skulle jeg hilse fra skoven og fortælle at enkelte af de store, smukke bøgetræer er sprunget ud og står med lysegrønt skørt. Klar, parat til at fejre 1. maj i morgen på en søndag, hvor de vist kun er kvindelige talere i Fællesparken. Æbletræerne er også sprunget i blomst og ser så smukke ud, at jeg har lyst til at fylde alle vaser med grene, men det går ikke. De kønne hvide blomster vil falde af og træet bløde. Ingen hærværk her.

