Tags

, , , , ,

Medens jeg venter på toget farver solen himlen lyserød og giver genskin på husene.

Medens jeg venter på toget farver solen himlen lyserød og giver genskin på husene.


Folk smiler, taler med hinanden og har en bemærkning om vejret. Det er som at se myretuen vågne til dåd og kaste sig over forårsarbejdet. Hr. og fru. Solsort fløjter de mukkeste melodier til langt ud på aftenen. En lethed, et håb og en mildhed melder sig. Nu tager vi den derfra og gør vores bedste for at være imødekommende og venlige. Det er bestemt en dejlig tid.
Desværre var jeg ikke let til tango i dag. Det mærkes, at der har været 2 uger mellem træningen og jeg følte næsten, jeg havde cement i bagen under aftenens lektioner. Min partner udviser stor tålmodighed og tager det heldigvis med humor. Vi kan grine sammen.
Mine forhandlinger med blomsterhandleren lykkedes endelig i dag, hvilket betød at alle altankasserne blev fyldt med stedmoderlige planter. Med lidt omsorg, vand og venlig tale skal de nok blive pæne med tiden. Puttede eføj ind imellem og forestiller mig allerede, at de klatrer frodigt op alle vegne og giver indtryk af, at her har vi med en urskov at gøre. Lille bevares. Men alle grønne pletter, små som store har også ret.
Desuden er der gang i en masse planer. Positivt og spændende. Turen til Albanien er på plads. Da det er en tur for de seje, skal der trænes. Herligt at have et mål for sine fysiske aktiviteter. Det bliver ligesom lidt nemmere, at komme ud af fjerene og få spændt træningstøjet på, fundet svømmefødder og rygsæk og hvad der nu behøves. Konjekturen til en 500 km lang vandretur i høje bjerge i Italien tegner sig også.
Den lækre mad i går får mig til at nærme mig en beslutning om rigtig at lære, at lave sund og smuk vegetarmad. Jeg vil undersøge muligheder for læring på det område. Havde jeg været ung i dag, ville jeg måske have valgt en uddannelse indenfor sundhed og fødevarer. Finder det utrolig interessant og jeg mener der er megen visdom gemt i oprindelig levevis, som med fordel kunne graves frem.
Se nye dagsordenspunkter opstår – det er dejligt og meget positivt.

