Tags

, , , ,

Meget dejlig stemning i sommer tivoli.

Meget dejlig stemning i sommer tivoli.


Medens jeg lytter til en skøn lille tango og forbereder mig til natten, kan jeg se det sortne udenfor mit vindue. Der er blevet så stille, skønt altandøren står åben og tillader den lune nattebrise at besøge værelset.
Jeg kunne slet ikke tage mig sammen til at gå ind i huset her til aften. Derfor spadserede jeg fra min tangoundervisning gennem byen og til Tivoli. Underligt der ikke var flere mennesker derinde. Der var fredeligt og meget stemningsfuldt med levende musik og tusinder af fantastiske tulipaner. Blomster i farver og mønstre jeg aldrig har set mage til. Det er en meget smuk have, når man kan se den for mennesker og ikke bliver overdøvet af hvin og larm.
Alverdens små opgaver er blevet løst i dag takket være nettet. Det er nu rigtig smart, selvom jeg er ked af, at breve og postkort er blevet nærmest udryddet. Jeg sender en tanke tilbage til min tid i Socialstyrelsen, hvor jeg for første gang fik demonstreret en computer og et maskineri, der fyldte et helt kontor. Sekretærgruppen var urolig og frygtede at miste deres job under foredraget om den fagre nye verden. Jeg troede ikke rigtig på det der med, at jeg på sekunder kunne sende brev til Australien og få svar tilbage inden dagen var omme. Begge dele gik i opfyldelse.
Nu har jeg få sekunder købt teaterbilletter i London og København. Betalt regninger. Reserveret bord til et møde og en frokost. Fået informeret alle deltagerne i arrangementet på en gang. Svaret adskillige andre på forespørgsler og fået klaret togbilletter og logi til en forestående weekend. Det ville have taget adskillige telefonopkald og måske henvendelser på billetkontorer i “gamle dage”. Blev der så tid tilovers? Egentlig ikke. Timerne stryger afsted når jeg sætter mig ved skrivebordet. Måske jeg skulle være lidt mere disciplineret og lave mig en reel kontortid?

