Tags

, , ,

Karl (Kalle) Bovin 1907-1985 en farverig og facetteret mand med en bred horisont.

Karl (Kalle) Bovin 1907-1985 en farverig og facetteret mand med en bred horisont.


Det blev til endnu en dejlig dag i kunstens tegn. Denne gang takket være en initiativrig veninde som gerne kørte os til Sorø for at opleve det skønne kunstmuseum og Karl Bovin. Jeg holder meget af hans hyldest til lys og farver. Ikke at han ikke også har haft sin mørke periode, men jeg husker og synes bedst om hans lyse Odsherreds billeder. Og så var det virkelig sjovt at høre min veninde fortælle små anekdoter om dengang han og hendes mor var småforelskede i Frederikshavn og siden hans liv i Odsherred hvor også hun og hendes familie slog deres folder. Der har været mangen et besøg og en fest og det stod som et klar minde den morgen Kalle og et par andre herre efter en fugtig fest iklædt beduindragter gik til bageren efter morgenbrød.
Dagen var med os og det var lunt og sol hele vejen.
Verdenssituationen kunne klares i bilen til og fra og frokosten indtog vi i den fine gamle biograf De Tre Konger – tror jeg nok – et meget skønt sted og maden er rigtig god.
En oplevelse vi begge kan leve højt på længe.
Danmarks små købstæder er værd at gæste. Hyggelige fyldt med historie og forbavsende fine kunstmuseer og spændende kunst. Det er ikke første gang jeg er i Sorø, men det bliver bestemt heller ikke sidste gang.
Vejret ser ud til at holde lidt endnu. Derfor hurtig i bad og afsted til en spændende teaterforestilling og endnu et dejligt møde. Mennesker, godt vejr og gode oplevelser. det r et luxusliv og det føles næsten som om det er søndag hver dag.

