Tags

, , , , ,

Hvis jeg kunne bestemme. Hvilken god leg at lege.

Hvis jeg kunne bestemme. Hvilken god leg at lege.


Efter flere timer i frisk luft med bidende kold vind og skyer der konstant lukkede solen ned, landede jeg atter hjemme og havde egentlig kun lyst til at kaste mig i sofahjørnet med tæppe, avisen og alt det læsestof jeg ikke har fået klaret i weekenden. Og så min bog altså.
Trofast veninde og jeg tog toget til Helsingør for at lytte til jazze-ugen der. Turen var overordentlig smuk. Alt var lysegrønt, frodigt som en tropisk urskov. Hist og pist udsigt til blåt vand og knaldgule rapsmarker. Når solen skinner på dem, er jeg helt solgt. Måske er det derfor min sofa har lige præcis den farve.
Legepladsen foran mit vindue ligger øde hen og mågerne spankulerer omkring og leger det er deres plæne. Tulipanerne står tæt og stråler i de fineste farver. Det er ikke til at forstå, at jeg i går gik i sommertøj og i dag småfryser i lange bukser og lukkede sko.
Vi nåede dejlig jazz på biblioteket i Helsingør. Hvis I ikke har nydt det smukke hus, bør turen henlægges hertil. Det er en oplevelse i sig selv. Jeg ønskede at Molly var med, vi ville snildt kunne have brug hele dagen her og samtidig have nydt en fantastisk udsigt over det blå sund og studeret trafikken der.
Den gamle by er smuk, historisk og meget spændende at spadsere i. Gennemkolde smuttede vi ind i en Cafè Andrè. Oh! Hvilke kager. To ting, der gør den cafe unik og værd at gæste. For det første kommer de unge piger rundt en gang imellem og spørger om man vil have mere kaffe. Der er altså gratis påfyld. For det andet er kagerne ikke blot gode, men er man flere serveres de på en bakke. Indbydende pyntet og med en ske til hver. Så kan man smage mange forskellige slags.
Hvem vil med til Helsingør en dag og spise mere kage?

Hvem vil med til Helsingør en dag og spise mere kage?

