Tags

, , , ,

Nu pisker regnen igen på min rude. Planterne er glade, jeg synes det skal stoppe i morgentidlig.

Nu pisker regnen igen på min rude. Planterne er glade, jeg synes det skal stoppe i morgentidlig.


Lykkeligvis nåede jeg at komme ind af gadedøren før regnen igen strømmede ned. Heldigvis havde jeg vinden i ryggen og den 15 km lange cykeltur gik som en leg. Ja, jeg nærmest glemte, at jeg var ude at cykle fordi hovedet var fyldt op af spørgsmål og tanker.
Dine tanker bestemmer hvad du føler. Mon det er rigtigt? I så fald er det jo med at få styr på, hvad det er man tænker.
Jeg bliver stillet nogle gevaldige spørgsmål for tiden og ud fra et ønske om at være så oprigtig som mulig, skal der eftertanke, analyse og selvransagelse til. Det er spændende og hjerteskærende. Nogle af spørgsmålene er lavet til De Himmelske Dage og er ordentlige mundfulde. Andre hører til et spil der hedder EGO og som jeg ikke kendte, men som jeg denne regnvejrseftermiddag har fået præsenteret.
Det er voldsomt hyggeligt og giver mindelser om “gamle dage” i skihytten om vinteren, når vi sad der med røde kinder. Træt på den gode måde og spillede med børnene eller de voksne sammen. Eller i efterårs og forårsferierne på ødegården når vi var fyldt op med frisk luft og fysisk arbejde og TV endnu ikke var indført. Det skabte samvær, nærværd og lykketimer. Der blev grinet igennem og snakket alvor.
Nogle gange tror jeg mange familiekriser kunne undgås og/eller løses hvis man spillede lidt mere og dermed fik samtaler i gang. Samtaler som i dag ikke prioriteres så højt på listen over de ting man gør sammen.
Taknemmelig for sådanne timer og de koldbøtter der hører med, kan jeg nu gå i seng og sove godt – tror jeg.
I morgen er der atter en dag. Den sidste pinsedag og den vil ligesom i dag blive slidt op og brugt til sidste minut.
Hånden på hjertet, livet er ikke det værste jeg har. Med lidt jysk underdrivelse er det faktisk rigtig godt for tiden.

