Tags

, , , , ,

Det er stort når jeg er sammen med min søn. Jeg elsker ham. Han er et klogt og et godt menneske. Præcis som sine søstre.

Det er stort når jeg er sammen med min søn. Jeg elsker ham. Han er et klogt og et godt menneske. Præcis som sine søstre.


Vi sidder ikke lårene af hinanden mine børn og mig. Men når vi er sammen, bliver jeg glad og rørt over dem. De er livskloge og gode mennesker. Meget reflekterende, omsorgsfulde, venlige og rummelige. De lærer mig meget. Således også i aften. Min søn er i stand til at sige ting til mig, på en måde så jeg ikke føler mig helt forkert og får lyst til at ændre på noget. Øve mig i det mindste. Det er sørme flot klaret. Moderhjertet svulmer – hvor er jeg bare heldig.
Hans farmor som nu sidder i himlen, ville også have været rigtig glad. For i aften ville han gerne have sine barndomsbilleder. Givet til ham i stor kærlighed og med et ønske om, at han passede lidt på familiens historie og aner. Nu vandrer Loui Moes billeder videre til en ny ung væg. Hos mig bliver der plads til noget helt nyt. Dejligt.
Dagens opgaver blev løst og en ny dags to do liste er klar. Men jeg er heldig, at have opgaver at løse. Vigtige ting at tage mig til. Ikke at det ændrer ved magtbalance eller betalingsbalance, men i mit lille regnskab går det op og vier overskud til at tænke og tingene og handle på dem, så godt jeg formår.
Jeg er i gang med at få syet en ny kjole. Stoffet købte jeg for flere år siden af nogle aboriner i AU. Unika stoffer, som der kun er lavet i den ene længde. Trykt med lige netop den historie. Jeg føler mig heldig, at kunne bære sådan et stykke stof. Og nu skal det ikke gemmes længere. Den der gemmer til natten, gemmer til katten. Det skal vi ikke have noget af.
En lykkens pamfilius af en mor, kan nu gå i seng.

