Tags

, , , ,

Morgenkaffe i Sevilla - skal snart gentages i Malaga.

Morgenkaffe i Sevilla – skal snart gentages i Malaga.


Sproget er en svær ting og nogle gange hører man virkelig kun det man tror man hører. Er bange for at høre eller virkelig gerne vil høre. Det samme gælder den skriftelige kommunikation. Nemmere bliver det ikke når vi skriver mails til hinanden. Passer man ikke på, kan de virkelig læses meget forskelligt fra hensigten med det skrevne indhold, erfarer jeg igen, igen.
Humor er desuden en vanskelig ting at meddele i skriftlig form. Selv har jeg svært ved at gennemskue humor på skrift og jeg tror det også gælder, hvis jeg forsøger mig og modtageren ikke kender mig virkelig godt. Forsøgte mig med en sms i dag og indrømmet. Jeg er ikke fiks til smsèr, men denne her blev for alvor misforstået og bragte en hel del sjov med sig i kølvandet. Jeg vil bestræbe mig på, at huske, at her skal man være præcis og ikke rode for meget rundt i budskaberne.
Dagen er igen forsvundet hurtigere end jeg næsten selv kan følge med. Det er så småt ved at blive nat og jeg synes lige aftenen er begyndt. Timerne og dagene forsvinder meget hurtig for mig. De går godt .. dagene, de bliver brugt intensivt og bare jeg husker på alt det jeg når og ikke har fokus på det jeg ikke når, er alt fint.
Ekstra dejligt er det når solen, som i dag har skinnet og cykelturene været en fornøjelse i bare arme og ben. Så er det sommer i Danmark.
Så småt lægger jeg an til de næste ugers rejse, den kommende weekends oplevelser og gensynet med mennesker jeg holder af og som er en del af mit netværk. Nogle gange kan jeg tage mig selv i at synes at familien er blevet så lille og er alt for spredt. Andre gange synes jeg vi er dejligt mange og afstand ikke er en hindring. Det forstærker kun glæden ved at ses.

