Tags

, , , , ,

Nu er det Rødtjørnens tur at stå i fuldt flor.

Nu er det Rødtjørnens tur at stå i fuldt flor.


Tidlig op, hvilket godt kan være lidt af en udfordring. Til gengæld følte jeg virkelig, at jeg fik en helt uventet gave ud af det. Der er nemlig intet som at cykle gennem en by som er ved at vågne i sommervejr. Så lunt var det, at jeg måtte tage min lille trøje af.
Først ikke et øje på gaden, så i nærheden af byggepladserne begyndte håndværkere at møde ind. Elektrikere i blåt tøj (tror jeg nok), murer i hvidt, jord og betoner med knaldgule veste og hjelme. Madpakken lå i cykelkurven. Venlige morgenhilsner fløj gennem luften på dansk og udenlandsk. Enkelte cyklister overhalede og en mor med lad på cyklen transporterede to små børn til institution. Alt så tidligt.
Jeg havde kræfter og kunne cykle stærkt. Følte mig glad og på mange måder flyvende. Under en time tog turen. I al hast afsted til svømmehallen og klarer dagens kvote af baner. Nu en anelse mat i sokkerne til fittness centeret for at ønske farvel og tak til Danmarks mest motiverende, inspirerende og flotteste træner. Han vil blive savnet og de er så heldige dem der bliver hans nye kolleger.
Listen med to dog ting før afrejsen er meterlang. Noget måtte gøres. Op på cyklen igen for at fixe forskelligt. Bare jeg når det……………Ingen fare tænker jeg, det lykkes altid på en eller anden mystisk måde.
Nu kalder sofaen til et hvil inden jeg gør mig danseklar og skal nyde min sidste tango før sommerprogrammet står for døren.
Træt og lidt søvnig bobler jeg dog stadig af overskud og god energi, hvilket i høj grad skyldes gårsdagen dejlige oplevelser og samvær blandt andet et sted jeg aldrig har været før. Ingen tvivl om at jeg i øjeblikket har en plads i solen. Det er dejligt og jeg nyder det.

