Tags

, , , , ,

Der er gang i samtalen. Nanna er en utrolig herlig pige. Sød og med ben i næsen - er mit indtryk.

Der er gang i samtalen. Nanna er en utrolig herlig pige. Sød og med ben i næsen – er mit indtryk.


Efter skoletid afsted til byen for at mødes med Danesas udsendte. En køn ung og sød journalist, der bare ville vide alt. Jeg talte mig varm og syntes pludselig mit eget liv lød ganske interessant. Hvilket er en sjov oplevelse. Det bliver sjovt – håber jeg – at se hvad hun har hørt og hvordan det nu bliver beskrevet. Medens snakken gik på endnu en herlig gammel bar, spiste vi tapas og drak kølig hvidvin og vand. Varmen har igen fået en tand op og fødderne vokser i skoene og læggene strammer gevaldigt. Sammen gik vi alle tre endnu en tur i byen og jeg nød meget, at turisterne ikke rigtig fylder. På plads De Merzedes kan vi endnu nyde de smukke træer uden forstyrrelse og den nye torvehal er næsten mennesketom under siesta. Ovenpå den lange samtale måtte vi lige stramme os op med iskaffe og en ikke særlig lækker kage. Så er det smagt, første, sidste og eneste gang.
Naturligvis blev der også tid til at gå forbi Hotel Molini for at tjekke den aften vi vil til modeopvisning rundt om poolen rooftop bar.
Naturligvis havde vi først været i skole og holdt ørene stive i fire timer Undervisningen foregik i dag i haven og det er beundringsværdig at den lærer Pepe, der har os efter frokost, kan holde geisten oppe. han er nærmest skuespiller og står på hovedet og laver fagter for at få os til at fatte, hvad han mener.
Morgensvømmeturen var dejlig trods lidt høje og kraftige bølger. Underligt for på afstand så havet meget stille ud. Stranden er ikke særlig ren og vandet absolut bedst om morgenen. Meget forurening trænger til et spark i den rigtige retning. Vi må håbe på og kæmpe for, at vi ikke får store tilbageslag i DK. Når man lever her opdager man egentlig hvor langt vi er nået først og fremmest oppe i hovedet hos os selv. Det er det der får folk til at handle hensigtigsmæssigt.
Nu er det hviletime og allerede aften. dagen er slidt op og jeg tror det ender med madkurv på stranden og måske lidt lektier.

