Tags

, , , ,

Der er ikke det Tonny og Pepe ikke vil gøre for at få os til at forstå det svære sprog.

Der er ikke det Tonny og Pepe ikke vil gøre for at få os til at forstå det svære sprog.


Det er rædselsfuldt at ramme muren sprogligt. Faktisk som at stå udenfor en lukket dør og ikke på nogen måde, at kunne få nøglen til at låse den op. Jeg prøver og prøver og lige lidt forstår jeg den gramatik, vi i går og i dag har gennemgået. Heldigvis mødte alle frem i morges med samme oplevelse. Tonny tog fat igen. I 1½ time sled han i det for at få os til at fatte. Nogen så lyset. Jeg troede jeg forstod. det varede lige til jeg kom hjem og ville lave lektier. Igen sad jeg der i 1½ time og måtte til slut opgive. det er ikke suset ind. noget af det skyldes, at jeg heller ikke er en ørn til dansk grammatik og så få den serveret på spansk. Oh! Ve! OH! klage. Læg så oveni et ordentlig hold i nakken takket være de spanske hovedpuder. Lange stive pølser, som ikke er til at folde aflastende. En madras der synker sammen på midten og over 20 grader i et værelse som ikke har air con.
Jeg gik i søvne ud i bølgerne i morges og vågnede brat derude. Fin måde at komme til sig selv på. Morgenmad og den skønne spadseretur langt vandet til skole. Det er en herlig oplevelse, som jeg ikke kan få nok af.
Efter lektierne gik turen til stranden. Lige før jeg følte mig som kogt, lyserød krebs tog varmen og solens bidende stråler af og det blev dejligt at ligge ved vandet. Vi fik os et forfriskende bad og gik en lang tur på promenaden for at finde en restauration med en god grill og fisk. Et udmærket, men stort aftensmåltid. Tjeneren havde dog ikke noget imod at sende os hjem med resterne.