Tags

, , , ,

Støn hvor er det varmt og Podemos kan lave en fiesta der vil noget. Jeg holder på dem.

Støn hvor er det varmt og Podemos kan lave en fiesta der vil noget. Jeg holder på dem.


Sikken en dag kl. er 22.30 og her er min. 30 grader. Der har været gang i den siden tidlig morgen. Efter svømmeturen afsted til skole med trist mine. Jeg kunne jo ikke mine lektier. Men det kunne resten af klassen heller ikke. For 2. gang blev der terpet igennem i 1½ time. Fantastik lærer. Hele flokken tog nu samlet afsted til det smukke marked inde i byen for at købe ind til paella. Afskedsfest for dem der rejser hjem efter en uge. Vi nød løjerne og købte ind til os selv. Lavede en dejlig frokost derhjemme og så på langs et par timer i heden.
Beslutningen om at lave pick nick på toppen af klippen bag Castillo de Gibralfaro skulle gennemføres. Turen gik op af Calle de Victoria til højre af Calle Agua ved et lille kapel og dernæst op af stierne i sommerheden. Her brugte vi nogle timer på at betragte byen, spise medbragt mad og drikke resten af vores kølige hvidvin.
Udsigten mageløs og da solen gik væk og vinden tog til, var det til at holde ud.

Udsigten mageløs og da solen gik væk og vinden tog til, var det til at holde ud.


Vel nede igen måtte vi lige hvile os på Plaza de la Victoria, hvor spritterne tilsyneladende holdt samling på den smukke plads med de yndigste skulpturer af små børn og sikkert den omtalte Victoria.
Aftalen var at drikke en kold øl på Bar Serveza. Her var mere end 300 specialøl og min var en “død Pony”. Den duftede himmelsk af hyldeblomst og smagte dejligt. Det var et flot punktum for en varm travetur op og ned af højderne.
På Plaza Merzedes havde Podemos gang i den. Talerne var overstået og mindst 20 journalister sad ved et langt bord på pladsen og sendte artikler afsted. Flere TV kanaler havde også travlt. Folk hyggede sig og der var en herligt stemning. Den unge mand som jeg talte med forklarede, at indtrykket af det kommende valg var positivt og der var mange der støttede Podemos. Han havde også mødt en del danskere og nordmænd, som havde ytret sig til fordel for deres arbejde. Spændende.