Tags

, , , , , ,

Vi fandt selv vej med lokal bus, travetur på ca. 15. min. og så var vi der.

Weekend fri, men masser af lektier. Det sidste skulle dog ikke komme i vejen for en beslutning om, at tilbringe den varme dag i Botanisk have, hvor vi forventede lidt mere kølighed. Så spansk det er. Her har man en dejlig Botanisk have ca. ½ times kørsel fra byen. Men ingen busforbindelse og hop of an on bussen er speciel hvis man skal ud i haven. Godt så! Jeg har tidligere ledt efter den lokale bus til haven uden held. I morges lykkedes det. Bus to ikke blot holdt på Alameda Principal. Den kørte minsandten også ganske kort tid efter vi nåede frem til stoppestedet. Ved sidste stop er der et skilt til haven. Vi fulgte vejen og ca. 15. min senere ankom vi i god tid, men blev alligevel lukket ind. Vi brugte 4 timer til at undersøge haven. Den er fin og især når man går langs rislende vandløb, svaler fødderne i vandfald og små bække under kæmpe høje træer. Drømmer man er gæst ved Marquesens selskaber og drikker te i havegangen under en kæmpe blåregn, medens solens danser på “gulvet” og frøerne kvækker i dammen for enden af gangen. Sidder i hans stensofa med udsigt til et lille museum. Eller får lov at gå med i drivhusene og hente blomster og frugt til middagen. Her har været betagende. I 1990 blev haven kommunal og i 1994 åbnede den for publikum.
Allerede kl. 11. havde jeg spist min madpakke, hvorfor der måtte kaffe og kage til, inden vi begav os på hjemturen.
Denne gang var vi heldigere med bagværket og kaffen var varm og god.

Vel tilbage i byen smuttede vi lige ind på markedet for at hente nye kartofler. Restaurationsmaden skal erstattes af hjemmelavet middag. Og så måtte vi lige ind på Malagas ældste vinhus Casa de la Guardia fra 1840, hvor man står ved en lang disk og vinen hældes direkte fra tønderne i glasset. Regningen skrives med kridt på disken foran dig. Jeg snuppede en sød Muscadel. Bare for at smage og så hjem og hvile ben og læse lektier. En god time på stranden og en dukkert før aftensmaden og nu i seng. Hver dag slides op. Godt! Så længes jeg ikke så meget, men tænker desto mere.