Tags

, , , , ,

Vi troede en sejltur kunne afhjælpe et hedeslag. Men nix. Solen hamrede ned og vinden er mindst 40 grader varm.

Vi troede en sejltur kunne afhjælpe et hedeslag. Men nix. Solen hamrede ned og vinden er mindst 40 grader varm.


Allerede på vej til skole, kunne vi mærke, at det var sandt hvad man havde spået … op til 36 grader i dag. På vej hjem fra skole føltes det som om skoene hang fast i asfalten og vi krøb langs husmurene i en stribe skygge.
Forsøgte efter bedste evne at lektier. gav det 1½ time og besluttede at tage en bådtur. Vi mente det ville give lidt lindring for heden. Men ak! Solen hamrede ned og den vind som rørte sig var hed og på ingen måde forfriskende. Jeg skulle koncentrere mig om ikke at blive søsyg på trods af at havet var stille. Dog ikke uden bølger og krusninger.
Hjemme igen mente vi kl. 18.00, at det var tilrådeligt at gå på stranden for at kølne af. Fandt en græsø under palmerne i skygge og bad til t papegøjerne som sad i træet ville undlade at skide på os. Havet kølede os, men ikke vinden. Den er varm, virkelig varm.
Hjem og i bad. Vandet i den kolde hane er lunkent. igen ingen lindring.
Vi orkede ikke at lave mad i det lumre køkken og gik ud for at spise. Valgte en restauration ved stranden, som havde air con og kølighed. En restauration med speciale i tun og fisk. Jeg besluttede at ønske mig en tun fra grillen. Føj for en ulykke. Den stank og lugtede rigtig grimt. Jeg nægtede at spise den og bar den egenhændig ud til kokken, som forsikrede, at den skam var i orden. Jeg ville ikke spise den og ville overhovedet ikke have fisk det sted.
Endte med et stykke lam, som Lillian havde prøvesmagt. det kom da hun var færdig med sin mad – halvkoldt. Nu er jeg træt af restaurationsmad og dårlige råvarer. Jeg vil hjem til mine økologiske og friske grøntsager.
Da vi gik fra restaurationen kl. næsten 22.00 ramte varmen os som en knytnæve i brystet. I lejligheden er det ikke til at ånde. Det bliver en svær nat. Drømmer mig hjem i det kølige nord. Skulle jeg bo her hele sommeren, tror jeg, at jeg ville blive skør af varme.