Tags

, , , ,

Vi har et projekt: Lær at svømme.

Vi har et projekt: Lær at svømme.


Hvis man ikke gider læse mormorindlæg på bloggen, forstår jeg det godt. Men det er nu det min hverdag er fyldt op af, medens jeg er au-pair i Spanien. Der er ikke overskud og plads til fordybelse, men til nærvær og hverdage, hvor de mindste ting kan være de største.
Kusine Caroline lærte at svømme som en lille fisk under en ferie på Corsika blandt andet sammen med sin mormor. Nu øver Molly og jeg kunsten og for hver dag der går, bliver hun mere og mere vandhund. I dag opdagede hun således fornøjelsen ved at springe fra kanten og ud i det store bassin. Hun møver også selv rundt i poolen med vinger og badering og sparker med benene. Det betyder at mormor har kunnet svømme rigtig med sine briller og nå nogle baner. Skønt banerne er korte, er det vel bedre end ingen motion.
At gå tur med Emma giver ikke noget motion. Straks hun har besørget, er hun som et stædigt æsel og stærk. Jeg kan ikke slæbe hende ud af stedet og må lade hende komme hjem igen. Dagen lang snorker hun på terrassen i solen. Af og til dingler hun ind i skyggen. En meget mærkelig hund med en viljestyrke, der ligner resten af familien hernede.
Æblerne falder ikke langt fra stammen.
På mange måder stille dage og alligevel meget intense, hvor jeg føler mig brugt ved aftenstide, og indrømmet, ser frem til at den unge damer putter sit hoved på puden og sover. Så kan jeg læse lidt i en bog eller male i min malerbog. Skrive et brev og sende en mail. Af og til er der en hilsen til mig hjemmefra. Det er hyggeligt, at være i kontakt. Nu er de fleste på vej på ferie og når jeg kommer hjem er jazz-festivalen rigtig godt i gang. Jeg når nogle dage og hvis vejret ville være som her kunne det blive mageløst.