Tags

, , , ,

Farvel til honningmøller, oliven og papirmøller for denne gang.

Farvel til honningmøller, oliven og papirmøller for denne gang.


Det er ganske enkelt ubærligt. Jeg havde sat næsen op efter at se fodbold for en gangs skyld. Og kan jeg så få det dumme tv til at virke. NIX! Det vil hverken det ene eller det andet. Det havde ellers været en god aften, når bogen er læst, kufferten pakket og Molly puttet og tiden bare skal gå til jeg skal ud af døren. På den anden side gik hele første halvleg med at putte Molly. Måske var eftermiddagssøvnen blevet for sen, måske er hun faktisk lidt ked af at jeg skal rejse. Hun siger i hvert fald, at hun vil savne mig – det varer i 5 minutter. Så driller og irriterer hun mig bagefter og sige hun vil være uartig. Ak! De små og store unger, hvor de dog kan få følelserne i omdrejning.
Valget hernede er overstået, men helt ærlig. Jeg har ikke engang fået fundet ud af hvordan det går med regeringsforhandlingerne. Der har været fyldt op med praktisk hjemmeliv og rigelig efterspørgsel på hjernevridninger i pædagogopgaven overfor et fremmeligt barnebarn.
Nu er det en træt mormor, der begiver sig hjemad og som glæder sig til at indtage sit eget hjem og finde sig til rette der. Det tager sikkert lidt tid. Og så er der jazzen der venter. Mageløst med al den dejlige, gratis underholdning på gader, stræder og pladser. Og så bliver det skønt at se sine andre børn, hvis man kunne være så heldig. det er jo midt i sommerferie tiden og alle har ting der skal nås og gøres når man er erhvervsaktiv. Og det skulle komme fra en pensionist, som sagtens kan fylde tiden ud uden at gå på arbejde.
Der er ikke meget mere at sige i denne omgang. Vi “tales ved” når jeg atter er i DK.
Ønsker god ferie til dem, der nu skal have det. Håber I får godt vejr og forventningerne indfriet. Sæt nu ikke barren for højt.