Tags

, , ,

Så ku`jeg lære det. Ramt af et virkeligt heftigt regnskyl to gange på en dag.

Så ku`jeg lære det. Ramt af et virkeligt heftigt regnskyl to gange på en dag.


Hold nu op hvor blev jeg våd. Jeg kunne hælde vand ud af skoene. Strømper, bukser og trøje gennemblødt trods regntøj. Men så er det testet. Dur` ikke til dansk regnvejr når det er heftigt. Måtte låne busker af veninden og gå hjem igen i drivvåde sko. Det vil tage lidt tid inden de er blevet gennemtørre.
Men varmt og lunt er det alligevel. Og gæssene nyder det grønne græs på engen og hygger sig gevaldigt.
Hjemmekontoret har været åben i flere timer for at følge opgaver til dørs. Der har været en cyklen frem og tilbage, men til de dagens gode oplevelser hører en udsøgt morgensøvn og et venindebesøg.
Kommer til at kigge ud af vinduet. En hære af måger vader systematisk rundt på plænen hernede og indtager et ekstra delikat aftensmåltid. Det må vel betyde at den plæne er sund med masser af regnorme som kigger frem mellem de våde græsstrå.
Talte med min søde, sorte nabo, der desværre har mistet sit job fordi hans firma har fusioneret. AK! Det er ikke nemt at være en sort mand i DK. Trods gode referencer kommer han ikke til samtale og han er ked af det. Hvor ville jeg ønske, jeg kunne hjælpe ham.
Over ham hænger truende sorte skyer i bogstaveligste forstand.
Det må blive ved det i aften. Jeg er endnu i søvnunderskud og vil tage bunken med aviser med. Så er jeg sikker på at sove ind hurtigt.