Tags

, , , ,

Dejligt med broder og svigerinde besøg.

Dejligt med broder og svigerinde besøg.


Skønt vi er blevet meget, meget voksne er det rigtig dejligt at mødes en gang imellem og blive lidt updateret på hvordan livet flasker sig og få tid til at gøre rare ting sammen. F.eks sejle med en jazz-boat og se den nye cykel- og gangbro åbne sig ved Skuespilhuset. Jo der sker altid et eller andet. Stort eller småt. Ting vi senere kan mindes vi har været fælles om at opleve.
Da vi sejlede forbi ½12 fortalte min broder, at han havde trænet der som dykker. Han svømme 3000m af gangen. Og senere kunne han fortælle at han dykkede i en dyb, dyb brønd der må ligge på bunden af havnen ved eller under det nye skuespilhus. RESPEKT. Sej fyr.
Ellers er dagene gået med at tage livtag med min computer. Tirsdag morgen sagde den PUF! og gik i sort alt imedens harddisken hylede et vemodigt hyl. Ligegyldig hvad jeg gjorde meldte den fra. Så lod jeg den være, men skulle for sjov skyld lige prøve igen, om dyret ville tale med mig. NIX! Der var meget ivejen.
Så pludselig i dag fik jeg den i tale og bad den upgradere til windows 10. Så gerne frue. Det gjorde den så og i dette øjeblik opfører den sig pænt. Men….. hvor længe varer det.
Alle jeg har talt med siger den gamle fyr på snart 10 år, er da på dødens rand.
Hvis det er tilfældet vil jeg takke ham der i sin tid installerede den for mig. Den har i samtlige år opført sig uden problemer. Til gengæld er jeg rædselsslagen ved tanken om at der skal tages stilling til en ny. Skal det igen være stationær eller skal det nu være en bærbar? Hvilket mærke? Jeg kan jo ikke selv oversætte mit behov til det tekniske sprog og forstår ikke en dyt af hvad der bliver sagt. Hvem sætter den op på samme sikre måde som nu? Og glem det, jeg gør ikke. Jeg kan ikke engang læse en strikkeopskrift. Hvad gør andre ældre mennesker? Som ikke er opdraget og født med den slags under neglene. Jeg gyser ved tanken om den dag hvor min telefon også skal udskiftes.
Bær over med mig.