Tags

, , , ,

Hedeland er så smuk og der er så mange flotte vilde planter derude.

Hedeland er så smuk og der er så mange flotte vilde planter derude.


Søndag blev jeg forkælet med en vandretur i eller på Hedeland. Træningen er begyndt og jeg tror vi gik ca. 20 km. Det tog sin tid for der måtte stoppes op og beundres vilde planter, blomster, græsser – landskaber og søer. Fugle, gæs og svaner.
Herude er der meget stille. Vi mødte næsten ingen andre mennesker og kun ganske få vandrer på march som os. Mange tog de små veterantog fra Hedehusene rundt i landskabet. Her begyndte og endte vores tur også. Slutningen blev fejret med en god kop kaffe ved museet og derefter var der kræfter til hjemturen. Vi nåede i land før det lovede skybrud og kunne i de sene aftentimer nyde de fantastiske lyn – kornmod.
Jeg bliver stille under sådanne smukke ture og tankerne får lov til at vandre egen vegne. Der bliver plads til drømme, håb og planer. Måske bliver der af og til ryddet lidt op i butikken på 1. sal og det er bestemt ikke nogen ringe bigevinst ved den fysiske udfordring.
Nu er morgenen virkelig gode træning også overstået og der blev skabt energi til at lege Ilses-Køkkenskole og lave lækre retter og bage brød. Det sker virkelig sjældent, men jeg bliver enormt tilfreds med mig selv når det lykkes.
Computeren opfører sig virkelig mærkelig og jeg ved aldrig om det lykkes at komme på – lige nu er jeg her. Pludselig kan jeg være væk. Det giver spænding hver gang.
Da jeg er i et vadested, kan jeg ikke finde ud af om jeg skal købe nyt computer, tv, radio og flere andre ting, som er udslidt og færdige på samme tid. Det er dyrt og nu har jeg levet uden tv i flere måneder. Det værste er at jeg ikke kan spille musik. Det er et stort savn – så måske. Men tak for de gode råd jeg har fået, modtager gerne flere. Måske har nogle af jer prøvet noget lignende.
Var fristet til at plukke sådan en stor flot buket af de vilde planter.

Var fristet til at plukke sådan en stor flot buket af de vilde planter.