Tags

, , , , ,

En blandet havebuket er næst efter en markbuket det smukkeste der kan tænkes.

En blandet havebuket er næst efter en markbuket det smukkeste der kan tænkes.


Havde glædet mig til en lun, lys sommeraften med grill i haven. Det var bare ikke helt så lunt som jeg drømte om, men med tæppe om benene og en god trøje blev den skønneste fisk og de lækreste grøntsager grillet og spist rub og stub. Den kølige hvidvin forsvandt under samtale, spørgsmål og kommentarer. Der er meget at lære, meget at forstå, endnu mere af acceptere. Noget at drømme om og håbe på. Masser af ting at blive klog på eller beslutte sig til at finde ud af. Nogle gange tænker jeg, at det er rigtig dejligt at ville så meget og berigende når nogen vil det sammen med mig.
Solen gik ned over eller under skyerne. Jeg så den ikke. Tusmørket sænkede sig og der blev arrangeret madrasser, tæpper og dyner på terrassen. Det er vildt dejligt at sove udendørs og det sidste man ser er himlen. Først en meget tung og overskyet himmel senere var der faktisk stjerner, som blinkede ned til mig. Landskabet forandrede karakter i natten og blev til et ferige, hvor de krogede æbletræer strakte deres grene ud og ind af det tågede landskab.
Kl. 4 eller før begyndte solsorten sin sang. Fuldstændig unikt hvad den lille fyr kan af triller og toner. Så kunne jeg ligge der og prøve at slumre videre til den dejligste sang og et gyldent skær på himlen. Solen strålede lige til lidt efter 7, så kom skyerne tilbage og trak gardinerne for.
Det blev tid til morgenmad og myntete. Helt frisk høst i haven. Det er uforglemmelige øjeblikke.
Hvad en lille have kan formå en tidlig morgen. UHM!

Hvad en lille have kan formå en tidlig morgen. UHM!