Tags

, , , , , , , ,

I en lille grøn pøl hyggede små, smukke grønstribede frøer sig.

I en lille grøn pøl hyggede små, smukke grønstribede frøer sig.


Grønt er godt for øjnene og sådan har det været på dagens vandring. mange ville blive forundret over hvor mange smukke, interessante vandreture, der kan laves i og omkring vores hovedstad.
Det var ikke fordi jeg gik på ukendte stier, men så meget desto sjovere var det at mindes oplevelser på steder vi kom forbi eller samle nyheder op, som jeg ikke kendte til. F.eks. at der i august måned finder dejlige sommerkoncerter sted i den kæmpe store Bispebjerg Kirke. At man kan komme en tur op i tårnet, i krypten og på kirkeloftet hvor den fantastiske tømmerkonstruktion imponerer og giver en fantastisk udsigt over København. Tjek selv herlighederne på http://www.grundtvigskirke.dk
Andre steder var det dyrene og naturen der imponerede og rørte en og glæden over den overdådige frodighed, blev næsten til lykke i godt selskab.
Som mor så søn.

Som mor så søn.


Turen havde endvidere den praktiske opgave, udover at træne til turen i Albanien, at afprøve udstyret. Og jeg må beklage, at mine fødder fortsat volder problemer. Hjemvendt kan jeg konstatere, at grunden til ubehag i skoene er en kæmpe vable. Det er ikke sket før, men indlæg i skoene er altså en udfordring.
På Sofieholm drak jeg dagens første og eneste kop kaffe. Hold nu op hvor sådan en kop smager. AT der samtidig var hjemmebag og cremefraiche til gjorde ikke noget. Jo! måske blev kalorieindtaget en anelse for højt, men MUMS! Underholdingen i kaffepausen blev leveret af et ungt akrobatpar. Den yndigste spirrevip af en pige/kvinde og hendes noget korpulente makker. Men han kunne til gengæld smide rundt med den flotte mø der så så let ud som en lille fjer.
Dejlig dag og weekend. Heldige mig.