Tags

, , , ,

Der blev grinet max på en herlig familieaften.

Der blev grinet max på en herlig familieaften.


De er meget, meget sjældne de dage, aftner og oplevelser, jeg har med mine børn, børnebørn og svigerbørn på en gang. Heller ikke i aften var vi fuldtallige, men dem der bor i DK var tilstede og på min søns initiativ og gæstfrihed blev det en hjertelig, grinagtig og uforglemmelig aften.
De har faktisk humor de unger, hvor de end har fået den fra. Der underspilles, der overspilles og der grines igennem. Der mindes og gøres lidt grin med – i al kærlighed – fælles oplevelser og dem man har haft forskudt, fordi man var storesøster eller lillebroder.
Børnebørnene er store og slog ørene ud. Havde mor virkelig været sådan? ÅH! Og morbroderen – IH!
Selv forundres jeg ofte over ting, jeg har glemt og som ungerne husker. Andre gange er det oplevelser hvor jeg har tænkt: “Det her kommer til at koste psykologtimer”. Og ungerne husker intet. Til gengæld har der været andre oplevelser som de husker som skælsættende, som jeg slet ikke kan mindes.
Der er mange sandheder. Tankevækkende.
Jeg er træt og glad. Det har bestemt været en herlig aften og dag. Træt af to gange 25 km cykling og en omgang træning. Løben rundt efter dit og dat og forkælelse midt på Kultorvet, hvor en god ven bragte mig sin hjemmelavede kaffeis på en solskinsbænk. Det skal jeg sent glemme.
De små ting er købt ind, de store ting planlagt og næste uges ferie snart klar på affyringsrampen. Derefter kommer det til at gå slag i slag. Mit liv er ihvrtfald ikke kedligt og ensformigt. Hver dag sin nye oplevelse eller flere. Hvor er jeg heldig og meget taknemmelig.