Tags

, , , , , ,

Så langt øjet rækker er der vilde blomster, blå himmel, blåt vand, hvide skyer og grøn-gule enge.

Så langt øjet rækker er der vilde blomster, blå himmel, blåt vand, hvide skyer og grøn-gule enge.


Jeg kan ikke andet end at hylde naturens skønhed og jeg tænker af og til, hvad laver jeg dog på stenbroen? De vilde planter og blomster, skovens høj stammer. Hav og søer. Fugle og dyr – jeg holder så uendelig meget af det alt sammen. Men alt det der foregår i byen lader også sanser og fantasi lege med drøm og virkelighed. Jeg kan ikke undvære nogen af delene.
Lørdagen bragte mig rundt på Vestvolden, via Kalvebod Brygge over Vestamager til Dragør. 33 km og et utal af vabler i de nye sandaler blev det til. Nu må fuserne se at læges inden
afrejsen til Albaniens nordlige sæter og tinder, ellers kunne det hænde at det ikke blev en fornøjelsestur.
Fredagen blev brugt med gode venner på Statens Museum for Kunst og kaffe under Uret. En dejlig eftermiddag. Fulgt op af Jeppe på Bjerget i Grønnegårds Teater. Hvilken forunderlig aften og nat. En af de nætter hvor temperaturen i DK ikke kom under 20 grader. Fuldstændig fantastisk at cykle hjem gennem en summende og glad by, hvor folk lige som os, havde svært ved at gå hjem og inden døre.
Jeg kan ikke få nok af at holde den slags pick nick. Fiske tapas blev bragt til tæppet hvor jeg sad i min fine sommerhat. Vinen var kølig og selskabet kærligt. Det kunne såmænd havde været en Skærsommernatsdrøm. I hvert fald romantisk og fortryllende medens et komisk og tragisk teaterstykke gik over scenen.
Nu er dagen brugt med hjerteveninden i Karen Blixens have på Rungstedlund. Champagne brunch. Har I ikke prøvet det, kan det anbefales. Men gå sulten til bords. Det var overdådig. Champagnen kølig og perlende. Kaffen varm og lækker. Juicen frikspresset og kølig og maden – virkelig lækker. Betjeningen overmåde venlig og imødekommende. Vi følte os velkomne og nøde opholdet.
Gik bagefter på stranden og fik en dukkert og svalede af. Sov lidt på tæppet og lod de ømme føder bære mig gennem en kølig og fortryllende park hvor fuglefløjt var underlægningsmusik. Træerne fortalte historier og dagen fuldendt med en ekspres togtur hjem.
I Karen Blixens spor.

I Karen Blixens spor.