Tags

, , , , , , , ,

Fra en varm kø i Londond

Fra en varm kø i Londond


Tidlig op og ud i den kølige danske morgen. Det er kun august og alligevel føles den let skarpe luft, som var vi allerede i september. Her er helt stille og solen kigger frem bag skyerne og sender nogle varme stråler ned på plænen. Træernes kroner danser og laver de smukkeste mønstre på det grønne græs. Der er god plads i svømmehallen. Sommerferien er altså ikke fuldstændig slut. Dog er det friske pensionisthold i vandet og gør lystigt gymnastik til en ihærdig træners vejledning på basinkanten. Jeg snupper mine 10 baner og når kun 500 m. Har glemt svømmefødderne som jeg træner crawl med. Man skal åbenbart ind i rutinen igen for at få det hele med. Irriterende for nogle gange føles det ulidelig langsomt at svømme brystsvømning.
Min krop er træt. Måske trænger den til at hvile sig. På den anden side skal man jo ikke hvile for længe på laurbærene. Så kommer jeg aldrig op på bjerget og det vil jeg gerne. Bare en sidste gang. Det føles lidt tungt, at noget kan være for sidste gang og aldrig mere. På den anden side, skal jeg huske at være glad og taknemmelig for den gode fysiske form, jeg trods alt har. Det er jeg også.
Om lidt vil jeg hoppe på cyklen og se at få ordnet en hel del gøremål. Mange ting har hobet sig op. Ikke underligt med alt det rejseri, vil nogen sige. En af de ting der skal klares er indkøb til en tur i skoven i Sverige. 10 dage med ro, læsning og forhåbentlig badevejr i den silkebløde sø. Vandet er så jernholdigt, at det næsten er rødbrunt og ikke til at kigge igennem. Af og til gyser jeg ved tanken om, hvad der kan findes dernede under mig. En stor, gammel gedde. Et hemmeligt Lock Nes uhyre? Det siges at søen er så dyb, at man ikke kan måle dens dybde. Enten fordi den er et meteorkrater eller resterne af en gammel vulkan hvori der er en klipperevne helt ned til jordens indre – endnu. Spændende, men der er noget om snakken for man har fundet kryolit på øen i søen og det findes kun i forbindelse med meterornedfald eller vulkaner.