Tags

, , , , ,

Mega dårligt billede far Teater Kælderen, men stemningen er go`nok.

Mega dårligt billede fra Teater Kælderen, men stemningen er go`nok.


Tænk at have 3 fuldstændig forskellige og unikke børn. Jeg kan gå helt i selvsving over hvor fantastiske, jeg synes de er og deres partnere ikke at forglemme. men de er jo også valgt med omhu, tænker den kræsne moder. Til andre tider kan jeg tænke: “Det der har de bare ikke fra mig”. “Det vil jeg bare ikke være ansvarlig for”. Men uforbeholden kærlighed, det er der – det mærkes. Og den omsorg jeg får tilbage, når de er der, er fuldstændig unik. Så kan man som mor gå på skyerne.
“Ja, ja”, der findes skam også tidpunkter hvor man falder gennem skyen og lander tungt i et sort hul, men bebrejder man ungerne? “Nej! Så kan man i timevis skælde sig selv ud for alt det “forkerte man har gjort og alt det man ikke gjorde”. En super rigtig forældre kan man bare ikke lykkes med. De findes ikke. Men vi er mange som har gjort os masser af anstrengelser …. det bedste vi formåede, ud fra de forudsætninger og muligheder vi havde.
Og så er det jeg sidder her en sen aften, glad i låget efter en sammenkomst med den yngste. Han er dygtig, positiv, humoristisk – en guttermand. Hvor var det dejligt. Han får mig i den grad til at føle mig ok og det er gensidigt. I aften havde jeg den fornøjelse at være sammen med min svigerdatter. En smuk og vidunderlig pige. Han fortjener hende og hvor bliver jeg glad. Heldige mor.
Vi delte en sjov event med vinsmagning og efterfølgende middag/bufet og fik snakket om mangt og meget på en let og positiv måde. Lidt sjov blev der lavet og der blev sendt gode tanker og kærlige hilsner til mine andre børn og til børnebørnene. Det er rart at føle sig som familie. Vi sidder bestemt ikke lårene af hinanden og derfor er det virkelig dejligt at mødes og opleve det intens, rørende til tider hjertegribende.
En glad mor kan nu gå i seng. Alle mødre fortjener sådanne stjernestunder.