Tags

, , , , ,

Rygsækken er pakket. Skønt den kun vejer 8 kg. kan jeg bliv bekymret for min formåen.

Rygsækken er pakket. Skønt den kun vejer 8 kg. kan jeg bliv bekymret for min formåen.


Pu ha! Det er ikke nemt at koge sit liv ned til 7-8 kg. inkl. vand til en måneds forbrug. Der er flere ting jeg gerne ville have med, men vægten på ryggen fortæller mig, at jeg skal være glad for, at kunne slæbe rundt på den i varme, sol, blæst og måske regn den næste måned eller der omkring. Op af bjerget og ned igen. Jeg håber og ønsker at øge min energi og min styrke hver eneste dag. Så fødderne, ryggen og hvad der efterhånden giver “lyd” fra sig, har hver så go` at opføre sig ordentligt.
Jeg glæder mig rigtig meget til dette eventyr. Netop i morgen den første september er det 9 år siden, jeg satte samme rygsæk på ryggen og gik min allerføste Camino tværs over Spanien. Dengang havde jeg aldrig prøvet det før – det gik godt. Og for hver kilometer ønskede jeg, at det aldrig skulle holde op. Livet blev så enkelt. Hver dag var forskellig og den åbenhed jeg følte blev gengældt af mennesker og landskaber.
Alder er som at bestige et bjerg. man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt og måske indsigt.
Til alle jer der har fødselsdag, bryllupsdag endelig har fundet en sød kæreste eller har anden grund til at fejre livet og at I er til, kan jeg kun ønske tillykke på forhånd. Adressebogen er for tung at slæbe med. Måske er der heller ikke posthus og frimærker i de små landsbyer vi passerer. Min tablet kommer ikke på tale, den vejer, derfor må LykkeIlse sikkert også hvile sig en månedstid. Fotoapparat og oplader, telefon og ditto hænger i en tynd tråd. Der skal være plads til vabelplaster og vand. 2 par rene trusser og en ren skjorte.
Måske tager nogen et billede af den mærkeligt klædte kvinder som lander i Rom om en månedstid og går rundt og ligner noget der lige er steget ned fra et bjerg og tillader sig at gå rundt blandt de smukke og velklædte italienerinder. Men det får være.
Pas godt på jer selv og på gensyn.