Tags

, , , , ,

Et sted - ikke Italien.

Et sted – ikke Italien.


Det føles som et nederlag, ud af de planlagte 550 km klarede jeg kun 220 km. Men så har jeg også mærket hver enkelt skridt som at træde et søm op i min fod. Troede næsten jeg ville blive udlært fakir undervejs. Jeg er normalt ikke nogen pivskid og skulle nok være nået til Rom, hvis den psykiske energi havde holdt sig. Desværre viste det sig, at aftalerne om fællesskabet undervejs ikke var så afstemt, som det burde. Den slags kan ikke altid afgøres på forhånd og jeg trak det korteste strå.
Og selvom det føles som et “nederlag” er det i en helt anden forstand end jeg selv havde troet. Jeg er blevet for gammel til at skulle bevise noget overfor andre. Nu er det mest med mig selv jeg kæmper – opdager, jeg gang på gang.
Når det er sagt vil jeg komme ind på turen. Den er ikke nem og de mange dage hvor vi gik fejl kan andre interesserede måske lære noget af. Skulle nogen kende nogen, som vil gå turen fra Firenze anbefaler jeg klart, at man modtager det kort jeg købte undervejs til støtte for den turbeskrivelse der var medbragt og som alt for ofte viste sig vanskelig at tolke.
Første dag gik turen fra Firenze til Pontassiere, en tur på ca. 25 km. Men det var turen første etape og jeg var endnu ikke gået “varm”. På grund af fejllæsning af turbeskrivelsen gik flere hundrede højdemeter og min. 7. km for langt. Heden enorm op mod de 40 grader og lange stræk uden skygge på asfalteret vej. Jeg tror jeg lignede et hedeslag da jeg landede i Pontassiere kl. 16.30 efter 9 timers vandring i 32 grader i skyggen. Heldigvis med alle de smukke billeder på nethinden af de smukke landskaber og efter et bad og bænket ved et bord med glohed pizza og rødvin kommer jeg hurtig på mærkerne igen.
Byen har været totalt ødelagt under krigen og er nu opbygget, men i gammel stil. Det blev til en skøn spadseretur og et kort besøg til aftenmesse i kirken – nye medlemmer af den katolske kirke skulle bydes velkommen – før søvnen indfandt sig på et privat værelse i en stor flot seng i en venlig stemning.