Tags

, , , , , ,

Staudebedene står i fuldt flor, træerne iklæder sig efterårsdragt og solnedgangene er uhørt smukke.

Staudebedene står i fuldt flor, træerne iklæder sig efterårsdragt og solnedgangene er uhørt smukke.


Der er skam rigtig meget at glæde sig over i denne tid. Imidlertid kræver det også viljestyrke, at overkomme de slag som verden tildeler en. Tid er på mange måder også en faktor. Intet kan dog måle sig med gode venner og en kærlig familie. At mærke, at mennesker står op for èn, bekymrer sig om ens velbefindende og humør. Som kærligt tager initiativer i et forsøg på at bortdrive triste tanker og som orker at lytte og samtale. Det er vel i virkeligheden den mest helende “medicin”, der kan indtages. Jeg er dybt, dybt taknemmelig for det fine og gode netværk, jeg er en del af. Gid alle mennesker måtte opleve den slags når de i “kampens hede” af og til er på vej til at ryge ned i et af livets berømte sorte huller.
Heldigvis er det også godt at have tilstrækkelig med viljestyrke til at rejse sig lidt fra sumpen. Rengøring har i mit tilfælde virket som god terapi og nu i dag endelig at få tilplantet altankasserne. Indrømmet, det er lige på falderebet, men pænt ser det ud og når man så ovenikøbet kan sidde derude i det dejlige vejr og indtage sin frokost. Så bliver det nemmere, at glemme de triste og kaotiske tanker.
Masser af ting på to do listen – i det små bevares – bliver fixed og lange gode gåture omkring Damhussøen bliver det ekstra krydderi, der pynter på dagen. Træningen passes hver morgen og det er fortsat helt vidunderligt at stå udenfor svømmehallen ren og fin udenpå og indeni en tidlig solskinsmorgen og vide, at man har gjort sit bedste og fortjener sin morgenmad.
Et godt grin til en ikke særlig anmelderros film og en stor øl bagefter sammen med bedsteveninden, en uventet, positiv telefonsamtale… alt tæller, bemærkes og bevirker at processen skrider godt fremad.
Lærte jeg noget. Ja, bestemt. Fik jeg nye erfaringer… også det. Nu bliver det spændende om jeg kan anvende den nye indsigt og selv være med til at styre, hvad erfaringerne skal gøre ved mig.