Tags

, , , , , ,

Som eventyrfigurer, mystiske slanger og væsner snor træerne sig i Tisvilde Hegns trolleskov.

Som eventyrfigurer, mystiske slanger og væsner snor træerne sig i Tisvilde Hegns trolleskov.


Medens solens sidste stråler farver skyerne gyldentrøde og tusmørket afløser lyset med lynets hast, kan jeg fordøje en dag i frisk luft, sol og højt til himlen. Veninderne passer på mig og gør hvad de kan, for at forstyrre de tunge tanker.
Dagen begyndte dog et helt andet sted. Som led i afslutningen på Golden Days havde jeg besluttet at se filmen Kollektivet i Gentofte Kino.
Må jeg lige rose biografen. Hver anden stolerække er taget ud, hvilket betyder at der er gevaldig god plads til benene. Sæderne er gode og foyeren er gevaldig hyggelig.
Gentofte Kino.

Gentofte Kino.


Borgmesteren gik rundt og hilste på og Søren og Thomas Vinterberg havde efterfølgende en dialog om filmen, som jeg desværre ikke nåede at lytte til.
Skønt jeg aldrig har boet i kollektiv og heller aldrig haft et ønske derom, var det meget interessant at genopleve noget af stemningen fra ens egne unge dage. Filmen var på en måde rørende og samtidig understreger den, at fri kærlighed ikke findes. Kærlighed er altid forbundet med et stort ansvar.
Luksus afhentning ved biografen og afsted ud i det skønne land og det gode vejr. Turen gik til Tisvildeleje og herfra på gåben ind i Hegnet, Trolleskoven og langs med stranden.
Rigtig mange mennesker nøde den skønne eftermiddag og med udsigt over det blinkende vand fortærede vi en klemme og drak en medbragt kold øl. Der var tænkt på det hele.
Det var ikke helt nem at følge ruten på kortet, men heroppe kan vi ikke blive væk. Forholdene er for små og hele tiden ved man hvor havet befinder sig.
Forhåbentlig betyder den friske luft en god nats søvn, før endnu en uge banker på døren.